X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Kierowca wkrótce niepotrzebny? Motorewolucja za progiem

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2017 16:42
Największe firmy samochodowe z tradycjami, jak i te powstałe nie tak dawno, pracują nad skonstruowaniem w pełni autonomicznego samochodu.
Trwa wyścig o to, kto pierwszy wprowadzi do sprzedaży w pełni samojeżdżące auto.
Trwa wyścig o to, kto pierwszy wprowadzi do sprzedaży w pełni samojeżdżące auto.Foto: PIXABAY

Nad samosterującymi się pojazdami pracują m.in. firmy zwiazane bardziej z branżą IT – np. Google, Uber czy Apple. Do tego technologicznego wyścigu dołączyły koncerny z dużymi tradycjami i doświadczeniem w produkcji aut. Przykładem może być najnowszy Mercedes klasy E, który potrafi jeździć w dużym stopniu autonomicznie. Natomiast autopilot w Audi A8 potrafi całkowicie przejąć kontrolę nad autem podczas jazdy na autostradzie.

Autonomiczne samochody do kupienia w salonach w następnej dekadzie 

Jak podaje portal enmaro.com systemy takie jak „asystent parkowania” już spowszedniały i są dostępne w wielu modelach aut, jednak samochodów prawdziwie samosterujących, na tzw. 4 poziomie autonomiczności, jeszcze nie można kupić. Prawdopodobnie zostaną wprowadzone do sprzedaży w przyszłej dekadzie.

Według zapowiedzi, Ford zamierza dysponować takim pojazdami do 2021 r., podobnie jak Volvo, Renault-Nissan-Mitsubishi, BMW czy Daimler. General Motors zamierza wypuścić na ulice flotę autonomicznych taksówek już za 2 lata.

Co na to przepisy

Niemcy w tym roku przyjęły przepisy pozwalające samojeżdżącym pojazdom poruszanie się po drogach publicznych, ale narzuciły pewne ograniczenia, które mają zagwarantować, że takie auto będzie bezpieczne. Człowiek musi być obecny w takim samochodzie i być w razie czego gotowy do przejęcia kierownicy.

Sprawę pojazdów autonomicznych w Polsce ma uregulować ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która planowana jest w przyszłym roku.

enmaro.pl, Akkal, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Coraz więcej aut na prąd, ale na przełom jeszcze poczekamy

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2017 15:35
To już nie tylko moda, ale światowy trend, od którego nie będzie adwrotu. Masa krytyczna może zostać w końcu przełamana, bo główni gracze rynku motoryzacyjnego coraz wyraźniej stawiają na elektromobilność.
rozwiń zwiń