X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Pokłosie dieselgate. 30 tys. euro kary za każde auto, które nie spełnia norm

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2018 15:41
Parlament Europejski zatwierdził surowszy system kontroli pojazdów pod względem emisji zanieczyszczeń. To odpowiedź na skandale związane z fałszowaniem wyników badań emisji spalin przez część producentów.
Fałszowaniem wyników badań emisji spalin będzie utrudnione, dzięki nowym, surowym przepisom.
Fałszowaniem wyników badań emisji spalin będzie utrudnione, dzięki nowym, surowym przepisom.Foto: PIXABAY

Nowa regulacja zakłada, że każdy kraj wspólnoty będzie musiał przeprowadzać określoną liczbę kontroli samochodów pod kątem emisji zanieczyszczeń.

Przepisy dają też Unii możliwość wycofania serii samochodów i nałożenia kary na producenta - w wysokości do 30 tysięcy euro za każdy samochód, który nie spełnia norm. Miejsca, w których będą przeprowadzane testy pojazdów, mają być regularnie kontrolowane przez niezależne organy.

Zaczęło się od dieselgate 

We wrześniu 2015 roku amerykańska Agencja Ochrony Środowiska ujawniła tak zwany dieselgate - w samochodach Volkswagena montowane było oprogramowanie, które pozwalało na manipulowanie wynikami badań emisji zanieczyszczeń.

Gdy auta były badane w laboratorium, oprogramowanie obniżało nawet 40-krotnie emisję szkodliwych substancji. Podobne przypadki wykryto później również w samochodach innych producentów.

Nowe przepisy musi jeszcze zatwierdzić Komisja Europejska. Zmiany mają wejść w życie od połowy 2020 roku. 

IAR, ak, NRG

Zobacz więcej na temat: diesel samochód paliwa
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Cztery wielkie miasta chcą zakazać samochodów z silnikami Diesla

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2016 10:40
Prezydenci czterech dużych miast na dwóch kontynentach mają wycofać z ulic samochody z silnikiem Diesla. Zakaz ma zacząć obowiązywać w połowie przyszłej dekady. Chodzi przede wszystkim o zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Niemcy: zakaz wjazdu do miast samochodów z silnikami diesla będzie możliwy

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2018 18:45
Niemiecki Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku uznał, że władze Stuttgartu i Duesseldorfu wprowadzając zakaz wjazdu do centrum miasta samochodom z silnikami diesla nie złamią prawa. Uzasadniając wyrok przewodniczący składu sędziowskiego Andreas Kormbacher uznał, że do wprowadzania takich zakazów nie potrzeba federalnych regulacji prawnych.
rozwiń zwiń