X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Co autor miał na myśli, czyli jak uprościć komunikację między urzędem a petentem

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2019 13:00
Podpisana deklaracja współpracy na rzecz prostej komunikacji w urzędach przez Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego i pełnomocnika ds. małych i średnich przedsiębiorstw, ma na celu wprowadzenie prostego języka do urzędów gmin, miast i powiatów.
Audio
  • Jak uprościć komunikację między urzędem a petentem? Więcej na ten temat w radiowej Jedynce, w audycji Aleksandry Tycner.
Prosta komunikacja z urzędem gwarantuje, że sprawa, którą chcemy załatwić szybko znajdzie swój finał.
Prosta komunikacja z urzędem gwarantuje, że sprawa, którą chcemy załatwić szybko znajdzie swój finał.Foto: Pixabay

Jak tłumaczyła w radiowej Jedynce w rozmowie z Aleksandrą Tycner Sylwia Łukowska-Bulak z-ca dyrektora Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego - chodzi o zachęcenie samorządów do komunikowania się z mieszkańcami w prosty i przystępny sposób, jeśli chodzi np. o tworzenie pism czy formularzy.

Jak dodała, prawie każdy z nas otrzymał z urzędu pismo, w które musiał się wielokrotnie wczytywać aby zrozumieć "co autor miał na myśli". Jej zdaniem pismo powinno zaczynać się od meritum a nie od opisywania podstawy prawnej i rozległych formułek prawnych.

Według Andżeliki Możdżanowskiej - wiceminister inwestycji i rozwoju - nie każdy jest np. specjalistą prawa budowlanego czy prawa administracyjnego, a jeśli odbiorca nie zrozumie treści otrzymanego dokumentu to przyjdzie do nadawcy, aby ten wyjaśnił o co chodzi.

Wiceminister dodała, że bardzo istotna jest szybkość działania w komunikacji między urzędem a odbiorcą.

Forum na rzecz prostego języka "Prosto i kropka" zachęca do współpracy jak najwięcej instytucji. Formuła jest otwarta.

Sam pomysł jest ze wszech miar wart poparcia, bo czasami ma się wrażenie, że w urzędach mówi się jakąś zmutowaną odmianą polskiego, zrozumiałą dla wtajemniczonych.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak