X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Cała prawda o zakupach w internecie

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2014 12:28
Jeszcze sześć lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych internautów. Dziś już prawie co drugi - wynika z badania przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska.
Audio
  • O zakupach w internecie mówił w Radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Zakupy w internecie
Zakupy w internecieFoto: Glow Images

Do internetowych sklepów najbardziej przyciągają niskie ceny, informuje Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby.

- Konsumenci wybierają przede wszystkim sklepy, które weryfikują na podstawie zdania osób najbliższych, co oznacza też bardzo słabe zaufanie e-klientów do opinii, które są już umieszczone w Internecie – dodaje Kiczma.

Co się liczy oprócz ceny?

Z badania firmy Gemius wynika, że w Internecie bardzo ważne są promocje i oferty specjalne.

- Ponad 50 proc. badanych internautów wskazało, że oprócz atrakcyjnej ceny, która przyciąga ich do robienia zakupów w sieci, liczą się również

Promocje czy rabaty, które mogą uzyskać – informuje Kiczma. – Ponad 60 proc. respondentów wskazuje jako argument za robieniem zakupów również niskie koszty dostawy – dodaje.

Co nas zniechęca?

Jak informuje Kiczma, 55 proc. internautów wskazuje, że nie robi zakupów w sieci ze względu na niemożność obejrzenia produktu z bliska, dotknięcia go.

Częstym powodem niekupowania przez internet jest również obawa o gwarancję i bezpieczeństwo płatności czy problemy z dostawą.

Co kupujemy najczęściej w sieci?

80 proc. badanych internautów wskazało, że najczęściej kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. 77 proc. wymieniło książki, płyty, filmy. Ok. 66 proc. wskazało na sprzęt RTV i AGD.

Ile średnio wydajemy na zakupy?

- E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, czyli na sprzęt RTV-AGD, elektronikę, meble. Średnio na sprzęt elektroniczny respondenci płacą 590 zł, za meble, elementy wystroju wnętrz – 300 zł, za obuwie – do 130 zł w czasie jednych zakupów – informuje Kiczma.

Kim jest e-klient?

Z badania wynika, że zakupy w Internecie robią najczęściej ludzi młodzi, dobrze wykształceni, pochodzący z większych miast oraz będący w relatywnie dobrej sytuacji materialnej.

- Średnie gospodarstwo domowe, które deklaruje robienie zakupów w Internecie, ma ponad 3000 zł przychodu – dodaje Kiczma.

Justyna Golonko, awi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Handel w internecie rośnie jak na drożdżach

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2013 09:26
Polski handel elektroniczny, który w ub.r. wygenerował 21,5 mld zł, będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Biznes powinien to wykorzystać - informuje "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski e-handel wszedł w złoty okres

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2014 08:16
Rynek rozwija się bardzo szybko i wciąż daleko mu do nasycenia. Obecnie może być wart już 25 miliardów złotych, a w tym roku przekroczy 30 miliardów - pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Promocje w sklepach internetowych - obalamy mity

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2014 10:20
W sieci możemy znaleźć wiele produktów i usług w promocyjnych cenach. Czy kupując towar w promocji mamy takie same prawa jak w przypadku zakupu produktu ze standardowej oferty sklepu?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel: Prawdziwy boom na żywność kupowaną w sieci

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2014 13:58
Zakupy artykułów spożywczych on line są coraz bardziej popularne. Już co czwarty internauta deklaruje, że zdarzyło mu się ich dokonać . To blisko dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż przed dwoma laty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

CBOS: co drugi Polak robi zakupy przez Internet

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2014 11:58
Jeszcze 6 lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych, dziś z internetu w takim celu korzysta co drugi (47 proc.) badany - podał CBOS.
rozwiń zwiń