X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Jest porozumienie PKP w sprawie Pendolino: ruszy przed świętami

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2014 13:37
Twarda postawa PKP przynosi efekty w sprawie Pendolino. Jak poinformował prezes polskich kolei, Jakub Karnowski, Alstom, producent tego szybkiego pociągu, niezwłocznie złoży wniosek o homologację w Polsce. Zgadza się też na arbitraż w sprawie kar za opóźnienie w dostawie składów. Są szanse, że wyjadą na tory 14 grudnia.
Audio
  • Szybki wniosek o homologację, arbitraż w sprawie kar i dopuszczalna prędkość 250 kilometrów na godzinę. - to najważniejsze ustalenia po nagocjacjach w sprawie pociągów Pendolino - mówi rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, przewoźnikowi zależało na dwóch sprawach. /IAR/
  • OKP liczy, że Pendolino wjedzie na polskie tory w grudniu tego roku - mówi mówi rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska./IAR/
Pendolino
PendolinoFoto: PKP Intercity

Karnowski spotkał się w Paryżu z kierownictwem francuskiego koncernu. – Wyraziło ono chęć współpracy, zaakceptowało propozycję PKP Intercity w kwestii zastosowania arbitrażu oraz  zgodziło się niezwłocznie złożyć wniosek do UTK, po to żeby uzyskać homologację oraz dotrzymać terminu dostaw pociągów – poinformował w Sejmie Karnowski.

PKP Intercity zaczęło naliczanie kar za opóźnione Pendolino
Jak dodał, uzyskał zapewnienie od producenta Pendolino, że wniosek zostanie złożony "tak szybko, jak jest to możliwe". Zdaniem Karnowskiego, pozwoli to na odebranie składów przez PKP Intercity, co pozwoli wyjechać im na tory zgodnie z zapowiedzią, czyli 14 grudnia br.

Alstom potwierdza: złożymy holologację

- Szczegóły porozumienia są obecnie dyskutowane. Do czasu ich uzgodnienia nie udzielamy komentarza. Potwierdzamy, że Alstom zamierza złożyć dokumenty homologacyjne w UTK - powiedział Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport Polska, cytowany w komunikacie przekazanym PAP w środę wieczorem w reakcji na prośbę o komentarz do słów szefa PKP S.A.

Ministrowie: Grudniowy termin Pendolino nadal obowiązuje

Pendolino kupiliśmy w 2011 r

PKP Intercity kupiło pociągi od francuskiego koncernu w maju 2011 r. 6 maja br. minął termin przekazania polskiemu przewoźnikowi pierwszych składów Pendolino z homologacją, pozwalającą na poruszanie się pociągów po polskich torach z prędkością do 250 km/h. Od tego czasu polski przewoźnik zaczął naliczać kary producentowi.
Szef PKP Intercity Marcin Celejewski informował w zeszłym tygodniu, że spółka zaproponowała Alstomowi rozwiązanie m.in. kwestii kar przez sąd arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Intercity zaproponowało ponadto, aby Alstom dokonał "dwustopniowej" homologacji pociągów. Miałaby ona polegać na tym, iż polski przewoźnik odebrałby pociągi mogące jeździć z prędkością 250 km/h i współpracować z systemem sygnalizacyjnym ERTMS 1. Koncern później miałby dokonać homologacji pociągów na potrzeby systemu ERTMS 2.
Zgodnie z kontraktem Alstom musi dostarczyć pociągi zgodne z systemem bezpiecznego sterowania ruchem kolejowym ERTMS 2.

Jednak Alstom tłumaczył, że brak w Polsce infrastruktury wyposażonej w europejski system sterowania ruchem poziomu drugiego (ERTMS 2) uniemożliwia firmie dostarczenie taboru certyfikowanego z tym systemie.

W Polsce działa certyfikowany przez UTK system ERTMS 1 i pozwala on na poruszanie się pociągów powyżej 160 km/h.
Koszt 20 pociągów Pendolino zakupionych przez PKP Intercity to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

IAR/PAP, jk

Zobacz więcej na temat: PKP Intercity
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pendolino już w Polsce, ale Alstom nie dał PKP Intercity kluczy do pociągów

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2014 10:59
PKP Intercity zapłaciły za Pendolino, pociągi zostały dostarczone do Polski, niestety do składów nie można wejść. O sprawie pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pendolino nie mieści się na torach? PKP Intercity dementuje doniesienia prasowe

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2014 17:25
Informacje o usterkach pociągu Pendolino są nieprawdziwe - twierdzą przedstawiciele PKP Intercity. To reakcja na doniesienia "Dziennika Gazety Prawnej".
rozwiń zwiń