X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Trudne miesiące przed Biedronką. Nie ma pomysłu na klientów w wielkich miastach

Ostatnia aktualizacja: 03.11.2014 19:31
Według Kamila Szlagi, analityka Trigon Dom Maklerski, wyniki Biedronki były większym rozczarowaniem w III kw. 2014 niż w poprzednich kwartałach. Spółka ogranicza rozwój, a prognozy na kluczowy IV kw. 2014 wcale nie implikują poprawy wyników. Według eksperta trudno oczekiwać przełomu w najbliższych kwartałach.
Trudne miesiące przed Biedronką. Nie ma pomysłu na klientów w wielkich miastach
Foto: materiały prasowe, Biedronka

Spadek marży oraz wyniku EBITDA Biedronki jest najwyższy od momentu gdy Biedronka zaczęła mieć problemy. Jak wyjaśnia w komentarzu Kamil Szlaga „konsensus oczekuje obecnie spadku EBITDA Jeronimo Martins o 1 proc. r./r. w całym 2014 r., ale oczekujemy dalszych obniżek konsensusu dla spółki po wynikach na ten rok oraz kolejne lata w szczególności."

„Biedronka musi zrewidować w dół dynamiki rozwoju sklepów, aby zmniejszyć kanibalizację. Wyniki Biedronki są negatywne dla Emperii oraz Eurocash. Z drugiej strony uważamy, że każdą słabość kursu Eurocash powinno się wykorzystać do zakupów ponieważ rynek oczekuje poprawy EBITDA r./r. O 3 proc. w całym 2014 i spółka nie tak dużych problemów z rozwojem formatów jak Biedronka." - komentuje analityk Trigon Dom Maklerski S.A.

Zdaniem Kamila Szlagi „po raz kolejny zarząd Jeronimo Martins uspokaja, że panuje nad sytuacją, ale wyniki sprzedaży tego nie potwierdzają i trudno oczekiwać przełomu w najbliższych kwartałach."

Zmiana w zarządzie niewiele pomogła

„Po ostatnich zmianach w zarządzie nie widać zmian w sklepach. Jak już wiele razy pisaliśmy: Biedronka ma problem z formatem i przy obecnym nasyceniu sklepów (liczba SKU) trudno wprowadzać zmiany bez zmniejszenia innych kategorii. Model biznesowy Biedronki opiera się na wysokiej rotacji małej ilości towaru w sklepie, a zmiany w kierunku ciekawszej, szerszej oferty będą trudne i długotrwałe." - pisze w komentarzu (do konferencji JM) analityk Trigon Dom Maklerski S.A.

Biedronka wyczerpała ofertę dla klientów wielkomiejskich

I dodaje: „Po nasyceniu mniejszych miast, Biedronka musi zaoferować coś więcej, żeby zachęcić klientów wielkomiejskich, ale na razie brak pomysłu na taki rozwój. Konsensus stopniowo, ale systematycznie obniża swoje oczekiwania odnośnie JM i ten trend będzie zapewne kontynuowany."

Przypomnijmy, że w III kwartale 2014 r. sprzedaż like-for-like Biedronki spadła o 1,3 proc. Od początku roku sprzedaż like-for-like dyskontowej sieci zmalała łącznie o 1,2 proc.

Przychody ze sprzedaży Biedronki w ujęciu całościowym wzrosły w trzecim kwartale o 10,9 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. Od początku roku sprzedaż sieci poprawiła się względem analogicznego okresu przed rokiem o 9,7 proc. Wyniosła ona 6,191 mld euro.

Jak tłumaczy Jeronimo Martins, na wyniki Biedronki w III kw. duży wpływ miała deflacja cen żywności, wynikająca między innymi z rosyjskiego embargo na żywność. Ceny żywności zmalały w Polsce o 1,9 proc. w trzecim kwartale, podczas gdy w II kwartale spadek ten wynosił 0,5 proc.

Deflacja bije w zyski Jeronimo Martins i Biedronki

Dla Jeronimo Martins i Biedronki był to trudny kwartał z powodu deflacji żywności i inflacji kosztów. Marża spadła z powodu deflacji oraz intensywnych promocji. Według informacji zarządu spółki inwestycje w ceny stanowią około 0,5 pp z deflacji w III kw. 2014 r. Co więcej deflacja spowoduje obniżenie marży w IV kw. 2014 r.

Zarząd Jeronimo Martins nie jest zadowolony z wyników Biedronki. Nie ma oznak, aby deflacja miała ustąpić w kolejnych kwartałach. Spółka koncentruje się na poprawie sprzedaży, nie podała jednak szacunków marży na cały rok. Władze firmy zapowiadają, że postarają się utrzymać koszty w ryzach, ale ich zdaniem będzie to trudne szczególnie w obszarze HR.

Klienci w Polsce oczekują nie tylko niższych cen

Władze Jeronimo Martins dodają, że nie widać nasilenia konkurencji w Polsce, a zyskują formaty w pobliżu klienta. Różnica w cenach Biedronki do innych pozostaje niezmieniona i wyraźna. Klienci oczekują jednak czegoś więcej niż tylko niskich cen, szczególnie w miastach.

3000 biedronek w Polsce może być później niż planowano

Zapowiadane przez władze spółki spowolnienie otwarć w IV kw. 2014 r. nie będzie miało pozytywnego wpływu na marże. Stawia jednocześnie pod znakiem zapytania realizację dotychczasowej strategii rozwoju, która zakładała otwarcie w Polsce 3000 sklepów do końca 2015 r. Władze spółki zaznaczają, że Biedronka wykona plan otwarć, ale nie wiadomo czy nastąpi to w 2015 r. Przypomnijmy, że otwarcie jednego sklepu kosztuje około 1 mln EUR.

Biedronka ograniczając rozwój sieci sklepów nie rezygnuje z inwestycji w logistykę. W IV kw. 2014 r. sieć chce otworzyć dwa kolejne centra dystrybucyjne.

Przez dziewięć miesięcy 2014 roku Biedronka otworzyła 149 nowych sklepów. Na koniec ubiegłego kwartału miała łącznie 2527 placówek w Polsce. Udział rynkowy Biedronki to 17 proc.

/
Zobacz więcej na temat: biedronka firma handel
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Biedronka zatrudni 1000 kierowników: rusza rekrutacja

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2014 09:30
Jeronimo Martins Polska planuje w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy zatrudnić 1000 absolwentów uczelni wyższych na stanowiska kierownicze w sklepach Biedronka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sieci handlowe w Polsce toczą bój o przetrwanie: zwycięży ten, kto wygra walkę na ceny

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2014 08:03
- Wojna cenowa między sieciami handlowymi w Polsce mocno zaostrzyła się w ciągu ostatnich miesięcy. Presja na ceny jest większa z każdym dniem tak ze strony konkurencji jak i klienta. Operatorzy muszą wspólnie z dostawcami sprostać temu wyzwaniu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Biedronka: pracownicy protestami chcą walczyć o wyższe zatrudnienie i płace

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2014 22:21
"Solidarność" w Biedronce zapowiada twardą walkę o poprawę warunków pracy i płacy w sieci sklepów. Zapowiada protesty i pikiety. Jeronimo Martins Polska odrzuca zarzuty związków zawodowych.
rozwiń zwiń