X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

10 zaskakujących faktów o reklamie, których nie znacie

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2015 07:30
Emisja pierwszej reklamy w TV kosztowała zaledwie 9 dolarów, spot w radio trwał aż 10 minut, a prekursorem spamowego e-maila była firma prawnicza. Choć internetowy baner reklamowy w ubiegłym roku skończył 20 lat, to już w 2018 roku e-reklama wyprzedzi telewizyjną.
10 zaskakujących faktów o reklamie, których nie znacie
Foto: sxc.hu/public domain

Oto 10 zaskakujących danych dotyczących reklamy, od momentu jej powstania do 2018 roku.

Wraz z imponującym rozwojem technologii, reklamodawcy otrzymali nowe możliwości, aby w znaczący sposób wpływać na zachowania swoich klientów. Marketingowcy koncentrują się na scalaniu danych z kanałów offline i online, tworzeniu rozwiązań wielokanałowych oraz wpływaniu na indywidualne doświadczenia związane z marką. Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że wykorzystanie technologii mobilnej oraz beaconów zmieni doświadczenia zakupowe konsumentów w tradycyjnych placówkach handlowych, rynek mobile będzie stale zyskiwać na znaczeniu, a rozwój technologii WT (Wereable Technology) wyznaczy początek nowej ery. Wszystko co związane z technologią i reklamą musi się zmieniać i do tych zmian trzeba się dostosować.

Oto 10 najbardziej zaskakujących faktów dotyczących rynku reklamy:

3 miliardy użytkowników internetu, 140 miliardów dolarów na reklamę online

Według ostatnich badań eMarketera, liczba osób korzystających z internetu w 2015 roku osiągnie 3 mld. To ponad 42 proc. światowej populacji. Najwięcej osób korzysta z sieci w Chinach (670 mln), USA (259,3 mln), Indiach (252,3 mln), Brazylii (113,7 mln), Japonii (103,6 mln) i Indonezji (93,4 mln). Badacze prognozują, że w 2016 roku Indie przeskoczą w tym rankingu USA, w 2017 Indonezja wyprzedzi Japonię, a w 2018 roku liczba użytkowników internetu w Chinach przekroczy 750 mln. Szacuje się też, że do końca bieżącego roku, wydatki na reklamę internetową na świecie osiągną 140 mld dolarów.

11, 5 miliarda dolarów za reklamę marki

Na świecie na reklamę wydaje się rocznie ponad 500 mld dolarów. Tylko firma Microsoft w 2006 roku wydała na swoje działania reklamowe 11,5 mld dolarów. Dla porównania, w tym samym czasie budżet reklamowy Coca-Coli wyniósł 2,5 mld dolarów, Yahoo 1,3 mld, eBay’a 871 mln dolarów, a Google’a „zaledwie” 188 mln dolarów.

Od 9 dolarów do 2,5 milionów dolarów za emisję reklamy w telewizji

Emisja pierwszej reklamy telewizyjnej w USA, która odbyła się w 1941 roku, kosztowała zaledwie 9 dolarów. W 2015 roku 30-sekundowa reklama telewizyjna, w trakcie najważniejszego sportowego wydarzenia w amerykańskim futbolu – finałowego meczu Super Bowl w telewizji NBC, to koszt 4,5 mln dolarów.

100 dolarów za 10-minutowy spot radiowy

Emisja pierwszej reklamy radiowej, wyemitowana 8 sierpnia 1922 roku, kosztowała 100 dolarów. Spot reklamowy trwał aż 10 minut. Dziś standardem w polskim radiu jest 30-sekundowy spot, w USA – 60-sekundowy. Ciekawostką jest, że w latach 30. XX wieku reklamy radiowe miały specyficzny klimat, były znacznie dłuższe niż obecnie, emitowane jednorazowo i głównie w formie śpiewanej lub wygłaszanej na żywo.

Pierwszy banner reklamowy osiągnął klikalność na poziomie 44 procent

W 1994 roku magazyn internetowy HotWired uruchomił pierwszy banner reklamowy. Reklama firmy telekomunikacyjnej AT&T przedstawiała w nim napis „Czy kiedykolwiek kliknąłeś myszką tutaj? Zrobisz to.” W reklamę rzeczywiście kliknęło spore grono internautów – współczynnik klikalności wyniósł 44 proc. W 2012 roku na reklamy banerowe wydano w USA 8,68 mld dolarów. eMarketer podaje, że w 2016 roku wartość ta wzrośnie do 11,29 mld dolarów.

W 2018 roku reklama internetowa pokona reklamę TV

Przychody z reklam w internecie rosną bardzo szybko w porównaniu do reklam telewizyjnych. Spory udział w tym ma również reklama mobilna, która w 2013 roku osiągnęła wartość 19,3 mld dolarów, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w 2012 roku. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Sociomantic Labs, rodzimi eksperci branży reklamowej estymują, że rok 2018 będzie tym, w którym reklama internetowa przewyższy przychodami telewizyjną.

Pierwszy spam internetowy wysłała firma prawnicza w 1994 roku

Spam emailowy zapoczątkowała firma prawnicza Canter & Siegel, która swoją pierwszą wiadomość reklamową wysłała pocztą elektroniczną w 1994 roku. Dziś, za wysyłkę spamu, polskie firmy mogą otrzymać karę finansową do 3 proc. rocznych przychodów firmy.

15 miliardów dolarów rocznie przeznacza się w USA na reklamę skierowaną do dzieci

APA, Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne, przedstawiło wyniki badań, według których dzieci poniżej 8 roku życia nie są w stanie krytycznie ocenić reklam. Szacuje się, że przeciętne amerykańskie dziecko ogląda w ciągu roku ponad 40 000 reklam telewizyjnych, czyli przeszło 100 jednego dnia. Jest więc obszar mocno eksploatowany przez marketerów w USA, gdzie na reklamy skierowane do dzieci wydaje się rocznie ok. 15 mld dolarów.

W 2000 roku Google uruchomił Google AdWords. Obecnie to 95 proc. przychodu tej firmy

Przynajmniej 95 proc. przychodu giganta z Mountain View pochodzi z reklam AdWords. Google wykazuje roczne przychody na poziomie 10 miliardów dolarów. Przeciętna klikalność reklamy w systemie AdWord wynosi 3,17 proc., a reklamy zajmującej pierwszej pozycje w wynikach wyszukiwania 7 proc. Z systemu reklamowego Google’a korzysta ponad 1,2 miliona firm.

Blisko 30 proc. wydatków na reklamę osobistą

Według analiz Sociomantic Labs, już w 2013 roku prawie 30% środków wydanych na reklamę online, zostało wydatkowanych przy wykorzystaniu technologii programmatic buying (reklama osobista). W 2012, reklamodawcy na całym świecie wydali prawie 2,6 mld dolarów na reklamy online zakupione w modelu RTB. W 2014 roku wydatki na dedykowaną reklamę telewizyjną (tzn. Adressable TV) stanowiły 1 proc. wydatków na reklamę telewizją. Eksperci przewidują dalszy wzrost inwestycji w tym obszarze.

Jedyną pewną rzeczą w reklamie jest zmiana. Za kilka lat branża może wyglądać zupełnie inaczej niż dzisiaj. Telewizję najprawdopodobniej przyćmi internet, a reklama osobista zyska znaczący udział w rynku. Chyba, że po raz kolejny zdarzy się coś, co zmieni bieg reklamowej historii o 180 stopni.

Sociomantic, abo

Zobacz więcej na temat: reklama reklama w internecie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wydatki firm na reklamę przesuną się do internetu

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2014 07:28
W tym roku wydatki firm na promocję wyraźnie przesuną się z tradycyjnych kanałów do internetu - pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polscy blogerzy coraz drożsi: warci już 120 mln zł

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2014 14:35
Zainteresowanie reklamodawców branżą blogerską zdecydowanie rośnie. Szacunkowe wydatki reklamodawców na polskich internetowych liderów opinii: blogerów, vlogerów czy youtuberów, aktywnie działający w Internecie wyniosą w 2014 r. 120 mln. zł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamodawcy chcą mniej irytować w internecie

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2014 09:42
Reklamodawcy poszukują mniej irytujących i bardziej efektywnych form promocji w sieci - informuje "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń