X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Polskie branże skutecznie promowane za granicą

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2015 09:41
Ponad 215 mln złotych wydało Ministerstwo Gospodarki na branżowe programy promocji polskich firm za granicą, w latach 2012-2015 .Wsparcie uzyskało 15 branż, które rozwijają się bardzo dynamicznie i rokują nadzieje na dalsze odnoszenie sukcesów na rynkach międzynarodowych.
Audio
  • Program adresowany do branży kosmetycznej był bardzo zróżnicowany, podkreśla w Polskim Radiu 24 Marianna Wartecka z SPC House of Media (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Polskie branże skutecznie promowane za granicą
Foto: Pixabay

Każda z branż miała przydzielonego przez ministerstwo operatora.

Jak wyjaśnia Marianna Wartecka z SPC House of Media, instytucji, która była operatorem branży kosmetycznej, łączny  budżet przeznaczony dla operatorów przekroczył 70 mln złotych, przedsiębiorcy otrzymali 145 mln.

Biznesmeni uczestniczący w programach mogli uzyskać dofinansowanie wynoszące do 75% kosztów, ponoszonych przy realizacji swoich przedsięwzięć.

Promowano konkretne branże

Wśród piętnastu promowanych branż były między innymi: meblarska, jubilerska, kosmetyczna, odzieżowa, a także   polskie specjalności żywnościowe.

Wybór poprzedziły dokładne analizy, w tym zdolności do rozwijania eksportu, ponieważ nadrzędnym celem programów jest budowanie wizerunku marki polskiej gospodarki za granicą.

Ministerstwo Gospodarki opracowało szczegółowe założenia dla każdej branży, wybrano kluczowe rynki i kluczowe działania na tych rynkach. Były to: uczestnictwo w targach, szkoleniach, misjach gospodarczych i pokazach.

Szeroki wachlarz działań

Program adresowany do branży kosmetycznej był bardzo zróżnicowany, podkreśla Marianna Wartecka  z SPC House  of Media. W ciągu trzech lat zorganizowano około 30 przedsięwzięć  adresowanych do przedsiębiorców, takich jak udział w targach i organizowanie misji branżowych. Poza tym działania PR, skierowane do zagranicznych  kontrahentów i dziennikarzy, w tym misje przyjazdowe do Polski.

Zorganizowanych zostało 12 Polskich Pawilonów Narodowych na targach kosmetycznych na całym świecie. Największy z nich na tegorocznych targach w Bolonii, miał ponad 650 metrów kwadratowych.

Polska kosmetyka rośnie w siłę

Polska jest od kilku lat  jest  szóstym eksporterem kosmetyków w Europie. Wzrost sprzedaży za granicę  utrzymuje się na stabilnym poziomie wynoszącym  5% rocznie.

W zakończonych w czwartek Tragach Kosmetycznych w Dubaju brało udział 25 polskich firm. Rynki bliskowschodnie  i afrykańskie są bardzo obiecujące.

Według danych EuroMonitora  za 2014 rok, rynek Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej jest wart 25, 5 mld dolarów, a według prognoz, w 2018 roku jego wartość ma przekroczyć 30 mld dolarów.

Region Afryki Subsaharyjskiej, do której również bramę stanowi Dubaj, jest w tej chwili wart około 9 mln dolarów. Rośnie  o 10% rocznie. Prognozy mówią, że w roku 2017 będzie wart 11 mld.

W Ministerstwie Gospodarki trwają intensywne prace nad uruchomieniem kolejnych programów promocyjnych.

Chce z nich skorzystać między innymi branża kosmetyczna, tym bardziej, że znalazła się na liście  Krajowych Inteligentnych Specjalizacji.

W poprzednim programie, dofinansowanie uzyskało ponad 80 przedsiębiorstw produkujących kosmetyki.

Dariusz  Kwiatkowski

Zobacz więcej na temat: Dubaj eksport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piechociński: tempo wzrostu eksportu w 2015 może osiągnąć 5,5 proc.

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2015 13:42
Tempo wzrostu eksportu w 2015 roku może wynieść 5,5 proc. i w sprzedaży towarów za granicę powinniśmy przekroczyć poziom co najmniej 172 mld euro - poinformował w czwartek na spotkaniu z dziennikarzami wicepremier minister gospodarki Janusz Piechociński.
rozwiń zwiń