X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Polskie firmy na targach kosmetycznych w Tokio

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2016 12:59
5 polskich firm bierze udział w targach kosmetycznych w Tokio, największej tego rodzaju imprezie w Japonii, jednej z największych w Azji.
Audio
  • O targach kosmetycznych w Japonii w Polskim Radiu 24 mówi Marianna Wartecka z firmy SPC House of Media (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Polskie kosmetyki coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach
Polskie kosmetyki coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkachFoto: Pixabay.com

Nasi wystawcy, są wspierani przez polską służbę dyplomatyczna.

Po raz pierwszy prezentują się w ramach Pawilonu Narodowego, wyjaśnia Marianna Wartecka z firmy SPC House of Media, firmy która w minionych latach realizowała program promocji polskiej branży kosmetycznej na zlecenie ówczesnego Ministerstwa Gospodarki.

- Wszyscy w zasadzie debiutują na tej imprezie, czyli 5 firm. Przedsiębiorców wspiera stanowisko informacyjne prowadzone przez wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio – wyjaśnia gość Polskiego Radia 24.

Gra warta świeczki

Na japońskim rynku kosmetycznym warto zaistnieć, ponieważ należy do największych na świecie. Rośnie też import.

- Jest to drugi największy rynek kosmetyczny na świecie o wartości około 47 mld dolarów. Import kosmetyków do Japonii rośnie. To nie jest jeszcze duży procent, czyli nieco ponad 2 mld dolarów. Liderami są Stany Zjednoczone i Francja. Japonia też dużo kupuje od Korei Południowej, która słynie z kosmetyków dobrej jakości i stosunkowo tanich. Czyli jeśli zastanawiamy się z kim Polska mogłaby konkurować, to jest właśnie Korea Południowa, nie zaś USA i Francja, które sprzedają raczej marki premium – tłumaczy rozmówczyni.

Szukamy niszy

W polskiej ofercie znalazły się kosmetyki ekologiczne.

- To jest segment kosmetyków, które są w Japonii bardzo popularne. Już w tej chwili jego wartość wynosi około miliarda dolarów i rośnie. Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest zwrócenie się do klientów japońskich z ofertą kosmetyków organicznych, ekologicznych. Tak by wpisać się w niszę – sugeruje specjalistka.

Rząd wspiera przedsiębiorców

W minionych trzech latach polska branża kosmetyczna efektywnie korzystała z branżowego programu promocji przygotowanego przez ówczesne Ministerstwo Gospodarki. Uczestniczyło w nim około stu firm kosmetycznych.

- Po trzech latach trwania programu firmy jednogłośnie deklarowały wzrost sprzedaży eksportowej. Zarówno jeśli chodzi o wzrost wartościowy, jak i liczbę nowych rynków - – mówi gość.

75-proc. dofinansowania

Przedsiębiorcy mogli liczyć na konkretne formy wsparcia – mówi gość.

- Same firmy na udział w tych działaniach mogły otrzymać dofinansowanie na poziomie 75 proc. – dodaje.

Branżowy Program Promocji był realizowany od 2013 do 2015 roku. Korzystało z niego łącznie 15 branż. Przedsiębiorcy wyrażają nadzieję, że rządowy program wsparcia będzie kontynuowany.

Dariusz Kwiatkowski, abo

Zobacz więcej na temat: Japonia kosmetyki
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polski Pawilon Narodowy po raz pierwszy w Japonii

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2016 19:00
Pięć polskich firm zaprezentuje się w Japonii podczas zbliżających się targów kosmetycznych Cosme Tokyo.
rozwiń zwiń