X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Krajowa Liga Innowacji - ranking najnowocześniejszych firm

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2017 18:02
Od 1 czerwca funkcjonuje Krajowa Liga Innowacji. To ranking najnowocześniejszych polskich firm, zarówno tych mikro, jak i dużych. Projekt jest objęty patronatem m.in. Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Energii i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz marszałków poszczególnych województw.
Audio
  • Z Julitą Wilczek rozmawia Dominik Olędzki z Naczelnej Redakcji Gospodarczek Polskiego Radia
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Julita Wilczek z Instytutu Sobieskiego mówiła w radiowej Jedynce, że Krajowa Liga Innowacji ma firmom służyć na przykład do promocji swoich produktów i osiągnięć, a analitykom pomóc w ocenie działalności polskich przedsiębiorstw. Dodała, że do rankingu może dołączyć każda firma - jedynym warunkiem jest wykazanie własnej innowacyjności. Jest kategoria główna, w której brane pod uwagę są głównie "twarde" dane, takie jak na przykład nakłady na badania i rozwój, przychody czy liczba posiadanych patentów. Są też trzy kategorie poboczne, a także oddzielna kategoria dla start-upów.

Zapisy do końca roku

Aby zgłosić się do Krajowej Ligi Innowacji należy wejść na stronę www.ligainnowacji.pl i wypełnić stosowną ankietę. Czas na zapisanie się do obecnej edycji mamy do końca roku. Rozstrzygnięcie zaplanowano na początek przyszłego roku. Uczestnicy będą mieli potem serię spotkań m.in. z przedstawicielami instytucji, które wspierają innowacyjność w Polsce.

Bariery dla innowacyjności

Julita Wilczek jako główne bariery w rozwoju innowacyjności wskazywała brak pieniędzy, ale też...brak odwagi firm, by mówić o tym, że są innowacyjne. Podkreśliła, że innowacyjność wcale nie musi oznaczać na przykład dużej liczby patentów. Dodała, że ustawa o innowacyjności jest krokiem w dobrym kierunku, ale potrzebna jest także zmiana mentalności.

- Nie lubimy się chwalić z różnych powodów, boimy się, że będą nam zazdrościli albo że ktoś nam może ten pomysł ukraść. Niektóre firmy wolą po prostu działać po cichu, w swojej niszy, nie czują potrzeby bycia bardziej rozpoznawalnymi - mówiła Julita Wilczek.

Ponad połowa polskich przedsiębiorstw przeznacza na badalność badawczo-rozwojową więcej niż 10 procent osiąganych przychodów - wynika z najnowszego raportu firmy PwC. Ulga na B+R jest jednym z najważniejszych elementów wsparcia innowacji. W przyszłym roku zamierza z niej skorzystać 57 procent firm.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Dominik Olędzki, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak