X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Eksport owoców: sprzedamy mniej, ale drożej

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2017 13:09
Rok 2017 to rok dużego spadku produkcji owoców w Polsce. Nieurodzaj spowodował znaczący wzrost ich cen na krajowym rynku i miał wpływ na eksport.
Audio
  • O tym, ile w tym roku wyeksportujemy owoców w audycji Agro-Fakty radiowej Jedynki (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Spadek wolumenu eksportu owoców nie oznacza, że producenci np. mrożonek odnotują duży spadek swoich zysków.
Spadek wolumenu eksportu owoców nie oznacza, że producenci np. mrożonek odnotują duży spadek swoich zysków.Foto: pixabay/DGlodowska

- Jeśli chodzi o ilość eksportu to będziemy mieli dosyć duży spadek. W sprzedarzy jabłek spadek będzie proporcjonalny do niższych zbiorów, czyli około 30 proc. Znakomicie zmniejszył się również eksport owoców kolorowych – wyjaśnia dr Bożena Nosecka z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

Ceny mocno rosną

Spadek wolumenu eksportu owoców nie oznacza, że producenci np. mrożonek odnotują duży spadek swoich zysków.

- Jeśli chodzi o mrożonki to jest typowy przykład, że mamy do czynienia z dużym spadkiem produkcji i w konsekwencji również eksportu. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę ceny, to w przypadku mrożonych malin i truskawek są one absolutnie rekordowe. W konsekwencji wpływy z eksportowanych mrożonek wcale nie są niższe w sezonie 2016/17 – wyjaśnia gość.

Co z eksportem jabłek?  

Natomiast nie wiadomo jeszcze jaka będzie sytuacja producentów i eksporterów koncentratu jabłkowego.

- Przewiduje się, że do końca grudnia wyprodukowano mniej więcej połowę koncentratu w porównaniu z tym samym okresem roku 2016. Nie wiemy co będzie w drugiej połowie sezonu, dlatego że jabłka złej jakości po otwarciu chłodni mogą trafić do zakładów przetwórczych. Wartość eksportu będzie zależała od tego jaka rzeczywiście będzie wielkość produkcji. Ceny są dość dobre, zatem skala spadku wartości eksportu nie będzie tak znacząca jak ma to miejsce w wolumenie – dodaje.
 
Łączne wpływy z eksportu naszych produktów ogrodniczych  wyniosły w 2016 r. 2,51 mld euro.

Elżbieta Mamos, abo


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Trudny rok dla producentów owoców

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2017 12:19
Wielbiciele truskawek, malin czy wiśni nie mieli tego roku łatwo. Owoców było mniej i co tu ukrywać - były drogie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polska żywność: dużo sprzedajemy, słabo reklamujemy

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2017 11:35
Chlubimy się jakością naszych produktów rolno-spożywczych, które stanowią ważną część eksportu. Pytanie, czy potrafimy je odpowiednio reklamować na zagranicznych rynkach?
rozwiń zwiń