X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Jakie ułatwienia wprowadziła Konstytucja Biznesu?

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2018 12:55
30 kwietnia weszły w życie przepisy Konstytucji Biznesu, która wprowadza m.in zmiany w rejestracji własnej działalności. O szczegółach  mówi w radiowej Jedynce Wojciech Paluch z Ministerstwa Przedsiębiorczości i technologii w rozmowie z Elżbietą Szczerbak.   
Audio
  • O szczegółach zmian dotyczących działalności w związku z wejściem w życie Konstytucji Biznesu - mówi w radiowej Jedynce Wojciech Paluch z Ministerstwa Przedsiębiorczości i technologii w rozmowie z Elżbietą Szczerbak/Naczelna Redakcja Gospodarcza
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

- Jedna ze zmian to możliwość nieujawniana głównego adresu prowadzenia działalności gospodarczej. Wystarczy wpisać adres do korespondencji - wyjaśnia Wojciech Paluch. 

Kolejnym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość bezterminowego zawieszenia działalności gospodarczej. Do tej pory można to było zrobić na okres 24 miesięcy.

Poza tym - jak podkreśla Wojciech Paluch - ewidencja umożliwia szereg nowych funkcjonalności w tym opublikowanie informacji o udzielonym pełnomocnictwie.

- Od 1 stycznia 2019 roku rozszerzona zostanie możliwość tzw. jednego okienka, czyli załatwienia wszystkich istotnych spraw, które wiążą się z prowadzeniem działalności gospodarczej. M.in brakował możliwości zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia społecznego - dodaje. 

Kolejną zmianą, która wejdzie w życie od 1 lipca br. będzie możliwość uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu np. wobec urzędu skarbowego w punkcie informacji dla przedsiębiorców.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Elżbieta Szczerbak, kw 

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Resort Przedsiębiorczości i Technologii: z powodu braku numeru PESEL z ewidencji może być wykreślonych ponad 200 tys. firm

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2018 07:55
Do 19 maja przedsiębiorcy, którzy nie podali przy rejestracji firmy numeru PESEL, mieli czas by uzupełnić go w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. To wymóg nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z 2015 roku. Wiele osób przyszło w piątek do urzędów gmin by sprawdzić swój wpis do ewidencji.
rozwiń zwiń