X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Orlen stawia na wirtualną rzeczywistość. Nowe technologie pomogą w szkoleniach

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2018 14:10
Orlen poinformował, że zamierza wykorzystać technologię wirtualnej rzeczywistości przy szkoleniach pracowników produkcji rafineryjno-petrochemicznej. Przetarg na przygotowanie odpowiedniego systemu już wystartował.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/franz12

Według Orlenu wdrożenie nowego narzędzia może przynieść konkretne oszczędności, umożliwiając ulepszenie procedur operacyjnych na instalacjach, ograniczenie ryzyka błędów ludzkich oraz wzrost bezpieczeństwa pracy i bezpieczeństwa procesowego.

- Przede wszystkim wirtualna rzeczywistość posiada wysoką wiarygodność, a zaawansowane modele VR dają szansę na szkolenie operatorów z trudnych i rzadkich scenariuszy operacyjnych, które nie są możliwe do realizacji w trakcie normalnego ruchu instalacji. Tym bardziej, że obecnie wydłużone okresy między remontami oraz coraz mniejsza liczba awarii ogranicza liczbę okazji do zdobywania doświadczenia w zakresie zatrzymań i rozruchów instalacji oraz uruchamiania poszczególnych urządzeń- powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. operacyjnych Józef Węgrecki, cytowany w komunikacie spółki.



Jak zapowiedział PKN Orlen, proces szkoleniowy na etapie pilotażowym będzie odbywał się w rzeczywiście odwzorowanym układzie pomp na instalacji olefin, wykonanym w technologii 3D i zaimplementowanym do świata VR.

Według płockiego koncernu, oprócz dokładnie wymodelowanego układu pomp olefin, w symulatorze zostaną dodane funkcje interakcji, jak animowane załączanie i wyłączanie odpowiednich elementów instalacji, pomiar czasu między wykonanymi zadaniami i generowanie raportu z przeprowadzonej operacji wraz z analizą prawidłowości podejmowanych kroków.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, PAP, md

Zobacz więcej na temat: wirtualna rzeczywistość Orlen
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

VR – rewolucja nie tylko w rozrywce

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2017 17:52
Gośćmi Polskiego Radia 24 byli Adam Cegielski i Paweł Łaźniak z firmy VR Visio. Eksperci na naszej antenie mówili m.in. o tym, jak wirtualna rzeczywistość może być wykorzystywana nie tylko w grach komputerowych czy filmach, ale także w biznesie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wykorzystanie gogli w wirtualnej rzeczywistości

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2017 15:00
W audycji 24. Poziom powróciliśmy do tematu wirtualnej rzeczywistości. Adam Robaszyński-Janiec ze studia The House of Fables i Łukasz Kur z Hyperbook Studio przedstawili różne spojrzenia na wykorzystanie gogli w wirtualnej rozrywce, a także zastanowili się nad wyzwaniami stojącymi przed projektantami i perspektywami rozwoju rynku.
rozwiń zwiń