X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Czy za loty odwołane z powodu strajku przez Ryanaira przysługuje odszkodowanie?

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2018 20:40
Z powodu strajku pilotów irlandzkich tanich linii lotniczych Ryanair odwołano w Europie około 400 lotów, między innymi także z i do Polski. O tym, co przysługuje w takiej sytuacji pasażerom mówiła w radiowej Jedynce Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w rozmowie z Sylwią Zadrożną.   
Audio
  • O tym, co przysługuje pasażerom, gdy odwołany jest lot - mówiła w radiowej Jedynce Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w rozmowie z Sylwią Zadrożną/Naczelna Redakcja Gospodarcza
Strajk może być uznany za okoliczność nadzwyczajną, a wtedy przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowań.
Strajk może być uznany za okoliczność nadzwyczajną, a wtedy przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowań.Foto: shutterstock

 - Przede wszystkim pasażer ma prawo zwrotu kosztów biletu lub linia lotnicza powinna zaproponować pasażerowi możliwość lotu w innym terminie. Wybór należy do pasażera - wyjaśniła. 

Natomiast jeśli chodzi o odszkodowanie, czyli dodatkowe uprawnienie pasażera - zdaniem Katarzyny Słupek - sprawa się nieco komplikuje. 

Tym razem jest strajk, czyli nadzwyczajna okoliczność. - I właśnie nadzwyczajne okoliczności wyłączają odpowiedzialność przewoźnika jeśli chodzi o wypłatę odszkodowania. Czy strajk jest taką nadzwyczajną okoliczności, nie jest jednoznaczne, to zależy od indywidualnej sytuacji. Czy na przykład przewoźnik mógł zapobiec strajkowi - dodała. 

Czy pasażerom należny się odszkodowanie za ten konkretnie przypadek, czyli odwołane loty z powodu strajku załogi Ryanaira? Będzie to oceniał Urząd Lotnictwa Cywilnego, jeśli trafią do niego konkretne skargi - wyjaśniła. 

Bo strajk może być uznany za okoliczność nadzwyczajną, a wtedy przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowań. Jednak nasz gość zachęca do składania reklamacji.

A odszkodowanie zależy od długości trasy, wypłacane jest w wysokości od 250 euro do 600 euro.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Sylwia Zadrożna, kw 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kiedy w samolocie nie ma miejsc. Overbooking i bumping - co warto wiedzieć?

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2018 15:01
Wakacje to tradycyjnie sezon strajków w liniach lotniczych - jutro protestować będą pracownicy Ryanaira. To jednak nie jedyna przykrość, która może nas spotkać na urlopie. Zdarza się, że linie lotnicze dopuszczają do overbookingu, czyli sprzedają więcej miejsc, niż jest dostępne w danym samolocie lub hotelu. Warto wiedzieć, jak można minimalizować ryzyko takiej sytuacji i co zrobić, gdy już się w niej znajdziemy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak uzyskać rekompensatę za odwołany bądź opóźniony lot?

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2018 19:40
Spóźniony samolot lub odwołany lot, strajk pilotów albo katastrofa naturalna - to wszystko może pokrzyżować plany urlopowe czy wyjazd biznesowy. Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot i odmowę przyjęcia na pokład przysługuje nam w przypadku, gdy korzystamy z linii lotniczych zarejestrowanych w Unii Europejskiej. Prawo to obowiązuje nawet jeśli startujemy lub lądujemy poza jej terytorium.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Strajk pracowników linii lotniczych również uprawnia do otrzymania odszkodowania za odwołany lot

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2018 12:00
Dziś strajkują piloci Ryanaira, domagając się podwyżek i poprawy warunków pracy. Linie odwołują setki połączeń z powodu strajków. Pasażerowie, których loty zostały odwołane, mają prawo do zwrotu kosztów biletów, zmiany lotu, jak również do zakwaterowania pod określonymi warunkami, ale też, co bardzo ważne do odszkodowania. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pożar, powódź, wybuch wulkanu. Teraz prawo chroni turystów

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2018 20:30
Kiedy zdarzają się sytuacje losowe, turyści korzystający z biur podróży nie są zdani wyłącznie na siebie. A od 1 lipca, czyli od kiedy obowiązuje nowe prawo turystyczne, ta ochrona została nawet wzmocniona. Co nie oznacza, że klient biura podróży może dla odmiany wszystko.
rozwiń zwiń