X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Tak będzie wyglądał sklep w 2025 roku. Brak kasjerów, ale i kolejek

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2018 08:32
Nowe technologie, w tym rozwiązania digital signage, zmienią sklepy i sposób robienia zakupów o 180 stopni. Kasy i stojący za nimi sprzedawcy czy papierowe etykiety znikną. Zastąpią je samoobsługowe kioski i elektroniczne ceny. Będziemy mogli też zapomnieć o kolejkach do przymierzalni. 
Audio
  • Z Jarosławem Leśniewskim rozmawia Elżbieta Szczerbak (dźwięk)

Firma M4B przygotowała zestawienie TOP5 technologii sklepowych, z których już korzystają lub niedługo będą korzystać klienci. Na liście znalazły się m.in. kioski samoobsługowe, dzięki którym klient może sprawdzić ceny oraz dostępność wybranego produktu, samodzielnie złożyć zamówienie i je bezgotówkowo opłacić. TOP 2 to elektroniczne etykiety, czyli małe wyświetlacze, które na półce zastępują tradycyjną metkę z ceną i kodem kreskowym, czy  wirtualne przymierzalnie, znane też jako inteligentne lustra. Jednak na upowszechnienie tej ostatniej technologii będziemy musieli poczekać trochę dłużej.

-W chwili obecnej, takie urządzenia są  ciekawostkami technologicznymi, gdzie człowiek może stanąć przed lustrem i dokonać wyboru za pomocą machnięcia ręki. Trzeba mieć jednak na uwadze, że aby tego rodzaju rozwiązanie się przyjęło, to ono musi być użyteczne.  Wiele musi się też wydarzyć, aby zostały wprowadzone te rozwiązania na masową skalę. O ile w sieci restauracji wprowadzenie oferty na ekran komputera jest stosunkowo proste, bo widząc kanapkę potrafimy wyobrazić sobie jej smak bo wielokrotnie jej próbowaliśmy i proces zakupowy jest tu stosunkowo krótki, o tyle trudno to sobie wyobrazić w przypadku sklepu z odzieżą, gdzie za każdym razem chcemy kupić sobie coś nowego i musimy mieć możliwość sprawdzenia tego - podkreśla Jarosław Leśniewski, prezes M4B S.A.

W tym przypadku nie wystarczy samo zdjęcie, potrzebne jest wprowadzenie modelu 3D takiego ubrania czy obuwia, które chcielibyśmy na siebie założyć. Ta technologia wymaga jeszcze sporej pracy, choć upowszechnienie jej jest nieuniknione -uważa ekspert.

Cyfrowa inteligencja i interaktywność

Wśród innych technologii, które się będą pojawiały i już pojawiają, są też inteligentne koszyki, odpowiedniki internetowych koszyków zakupowych, które usprawnią proces zakupowy i rozładują kolejki w godzinach szczytu czy też wielkoformatowe interaktywne ekrany.

Jak mówi prezes M4B , w 2025 roku sklepy będą niemal w całości interaktywne.

- Ten przekaz będzie spersonalizowany, personalizacja będzie tutaj kluczem. Już w tej chwili dostępne są technologie, które pozwalają na ekranie wyświetlić dowolne  informacje,  które reagują na dowolne zdarzenia w zależności od tego kto przed tym ekranem stoi, od chwili czy kontekstu. Coraz częściej też te informacje będą wyzwalane automatycznie. - mówi.

Zmieni się też sam proces zarządzania cenami i informacjami o produktach. W krótkim czasie papier zostanie zastąpiony nośnikami cyfrowymi. Jednak aby tak się stało,  także dostawcy muszą zaopatrzyć się w technologie, tak by wszystkie procesy były zarządzane automatycznie.

Bez wątpienia jednak, świat wokół nas będzie stawał się coraz bardziej cyfrowy.​

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Elżbieta Szczerbak, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Generacja X i Y: różnicę pokoleniową widać w galeriach handlowych

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2015 11:45
Przez galerie handlowe przewijają się rocznie dziesiątki milionów ludzi. Ich gusty i sposób robienia zakupów szybko się zmieniają. Sieci handlowe muszą za tym nadążać, bo w przeciwnym razie konsumenci odchodzą do konkurencji. Dlatego centra handlowe starają się wiedzieć o upodobaniach swoich klientów możliwie najwięcej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

GfK: Statystyczny Polak ma do wydania rocznie ponad 28 tys. zł

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2017 16:15
Średnia kwota, jaką europejscy konsumenci dysponują na wydatki i oszczędności w 2017 r. wynosi 13 937 euro na osobę.
rozwiń zwiń