X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Pasażer lotniczy, tak jak kolejowy, będzie miał swojego rzecznika. Rząd przyjął nowelizację ustawy

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2018 10:00
Powołanie rzecznika praw pasażerów lotniczych – podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów między pasażerem a przewoźnikiem, organizatorem wycieczki lub sprzedawcą biletów - zakłada m.in. nowelizacja Prawa lotniczego, przyjęta we wtorek przez rząd.
Rzecznik praw pasażerów ma działać przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i zostanie wyznaczony przez prezesa tego Urzędu spośród jego pracowników na pięcioletnią kadencję.
Rzecznik praw pasażerów ma działać przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i zostanie wyznaczony przez prezesa tego Urzędu spośród jego pracowników na pięcioletnią kadencję. Foto: Pixabay

Projekt nowelizacji dostosowuje polskie prawo do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej. Chodzi o zagadnienia dotyczące praw pasażerów, żeglugi powietrznej, personelu lotniczego, techniki lotniczej, lotniczej działalności gospodarczej i transportu lotniczego, a także operacji lotniczych, lotnisk oraz ochrony lotnictwa cywilnego.

O decyzji rządu poinformowało w komunikacie Centrum Informacyjne Rządu.

W Polsce działu już Rzecznik Praw Pasażera Kolejowego, ustyuowanego przy Urzędzie Transportu Kolejowego.

Pasażer otrzyma możliwość dochodzenia swoich roszczeń bez wstępowania na drogę sądową

Powołanie rzecznika praw pasażerów "oznacza możliwość dochodzenia przez pasażera swoich roszczeń bez konieczności wstępowania na drogę sądową". Jednak warunkiem prowadzenia takiego postępowania, dodaje komunikat, będzie wyrażenie zgody na nie przez każdy ze wskazanych podmiotów, którego dotyczy ewentualne naruszenie.

Pasażer będzie mógł złożyć skargę do rzecznika, ale po postępowaniu reklamacyjnym

"Pasażerowie będą mogli złożyć skargę do rzecznika praw pasażerów dopiero po wyczerpaniu możliwości postępowania reklamacyjnego bezpośrednio u przewoźnika organizatora wycieczki lub sprzedawcy biletów.

Na złożenie reklamacji pasażerowie będą mieli rok od dnia zrealizowania lotu lub dnia, w którym lot miał być wykonany. Reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 30 dni od daty jej złożenia.

Rzecznik ma działać przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego będzie mógł ukarać przewoźnika, organizatora wycieczki lub sprzedawcę biletów za łamanie praw pasażerów karą maksymalnie 100 tys. zł" - głosi komunikat CIR.

Rzecznik praw pasażerów ma działać przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego i zostanie wyznaczony przez prezesa tego Urzędu spośród jego pracowników na pięcioletnią kadencję.

Projekt noweli Prawa lotniczego zakłada również, że w trakcie wykonywanej kontroli pracownicy ULC będą mieli prawo wstępu na pokład statku powietrznego i pozostawania na nim podczas operacji lotniczych oraz żądania udzielenia ustnych wyjaśnień na miejscu kontroli.

 

"Wprowadzono również możliwość przeprowadzania kontroli niezapowiedzianych – chodzi o podniesienie poziomu wykrywalności praktyk naruszających przepisy prawa lotniczego, a tym samym o podniesienie poziomu bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego" - czytamy.

PAP, komunikat CIR

Zobacz więcej na temat: lotnictwo konsument transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Będzie trudniej o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2017 11:10
Pasażerowie będą mieli 12 miesięcy na dochodzenie swoich praw po odwołanym lub opóźnionym locie. Czy to wystarczy, oceniali w rozmowie z Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia eksperci.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Strajk pracowników Ryanaira w sześciu krajach. Co robić w przypadku odwołanego lotu?

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2018 07:49
W piątek w sześciu krajach całodobowy strajk pracowników irlandzkich linii lotniczych Ryanair. Chodzi o Belgię, Holandię, Niemcy, Włochy, Hiszpanię i Portugalię. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zimowy rozkład lotów lotnisk Chopina i Modlin: wśród nowych kierunków Gatwick, Marrakesz, Amman

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 08:35
Ponad 160 tran regularnych i 40 czarterowych przewidują zimowe siatki połączeń lotnisk Chopina i Modlin. Oba lotniska zapowiadaja kilka nowych kierunków lotów, m.in. do Gatwick, Marrakeszu, Ammanu.
rozwiń zwiń