X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Nowe trendy motoryzacyjne. Carsharing i spory udział kobiet

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2018 09:26
Jedną trzecią zatrudnionych w polskiej branży motoryzacyjnej stanowią kobiety. Na XIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego w Warszawie mówiły o sile kobiet, ale także o wyzwaniach i trendach w tym sektorze.
Audio
  • Nowe trendy motoryzacyjne. Carsharing i spory udział kobiet (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay.com

Jest ich sporo - między innymi to, co najbardziej widzą konsumenci - carsharing czyli auta współdzielone oraz pojazdy elektryczne. Dla polskich warsztatów i firm wyspecjalizowanych w produkcji części i podzespołów do aut z silnikiem diesla lub benzynowym to może być duże wyzwanie, ale za 5 do 8 lat - mówi Joanna Szkudłapska-Włodarczyk z firmy Mahle. Jak dodaje, trendy związane z elektromobilnością rodzą się w Polsce bardzo powoli, o czym świadczy fakt, że w zeszłym roku w Polsce kupiono tylko 1070 aut elektrycznych.

Elektromobilność z głową i carsharing

Polski rynek podąża za trendami, ale ewolucyjnie. A przykłady innych krajów, w tym Norwegii, pokazują, jak przemyślane powinny być działania rządu we wspieraniu przemysłu i biznesu - mówi Anita Niemczyk z firmy Novenus. Jak wskazuje, norweskie władze podeszły do tematu dość wybiórczo, wspierając elektromobilność, ale zapominając np. o rynku samochodów używanych.

Również współdzielenie samochodów, czyli carsharing, który na świecie, szczególnie w Azji,  staje się megatrendem, w Polsce będzie rozwijał się wolniej, bo ludzie ciągle chcą mieć auta na własność. Ale, jak podkreśla Anita Niemczyk, ten sposób użytowania aut będzie miał wpływ na całą branżę.

- To się wiąże ze sposobem eksploatacji, zakupu części, usług serwisowych i samej produkcji aut. Będą produkowane samochody konkretnych typów, które będą potem udostępniane w carsharingu. Te samochody będą eksploatowane według flot, które zarządzają carsharingiem, czyli w sposób inny, bardziej oszczędny, niż osoba prywatna - wskazuje. Z kolei Joanna Szkudłapska-Włodarczyk uważa, że powstaną nawet wyspecjalizowane warsztaty, które będą się zajmowały głównie autami z carsharingu.

Mamy się dobrze

Anna Wilczewska z firmy Castrol podkreśla, że co do najbliższej przyszłości raczej nie ma obaw, bo Polacy są świetni, jeśli chodzi o produkcję podzespołów i chcą się uczyć. Pytanie, co stanie się, gdy na rynek na masową skalę zaczną trafiać auta elektryczne i hybrydowe.

Polski rynek motoryzacyjny jest młody, więc ma dużą zdolność do elastycznego dostosowywania się do panujących trendów - uważają ekspertki. Poradzi sobie nawet z brakiem kapitału inwestycyjnego na nowe projekty.
Dziś druga część Kongresu i jego zakończenie.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Zobacz więcej na temat: motoryzacja samochody
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Raport: "największy potencjał dla motobranży w Polsce ma rozwój aut elektrycznych". Kiedy polska Tesla?

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 08:39
Zakłady motoryzacyjne w Polsce zaliczają się do najbardziej zaawansowanych technologicznie w Europie. 39 proc. z nich ma dział badań i rozwoju nowych technologii, a 30 proc. produkuje części do ekopojazdów - wynika z raportu "MotoBarometr 2018. Nastroje w automotive" Exact Systems.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Motobranża może stracić na Brexicie, ostrzega szef Toyoty na Europę

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2018 18:15
Brak porozumienia UE z Wielką Brytanią ws. Brexitu będzie mieć negatywne konsekwencje dla całego rynku motoryzacyjnego w Europie w tym dla Polski - powiedział prezes europejskiego oddziału Toyoty Johan van Zyl.
rozwiń zwiń