X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Kiedy internetowi giganci typu Google, Amazon czy Facebook zostaną opodatkowani i w jaki sposób?

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 19:00
Czy podatek od Facebooka stanął w martwym puncie? Na razie nie ma zgody między unijnymi ministrami finansów jak rozwiązać podatkową łamigłówkę. W czasie środowej sesji Europarlamentu Niemcy i Francuzi wywrócili do góry nogami projekt zaproponowany przez Komisję Europejską. Kiedy internetowi giganci typu Google, Amazon czy Facebook zostaną opodatkowani i w jaki sposób o tym Marcin Jagiełowicz.
Audio
  • Kiedy internetowi giganci typu Google, Amazon czy Facebook zostaną opodatkowani i w jaki sposób - więcej na ten temat w materiale Marcina Jagiełowicza/ Naczelna Redakcja Gospodarcza
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

Długo wyczekiwana propozycja Komisji trafiła do kosza. Niemcy i Francja chcą by nowy podatek odnosił się tylko do reklam w sieci. Wcześniej dyskutowano o szerokim podatku, który wynosiłby 3 procent dochodu największych internetowych gigantów.

- Chodzi o sytuację, w której firma działająca w Internecie płaci tylko podatek w kraju-siedzibie, a jej działalność obejmuje kilka krajów - wyjaśnia Patrycja Goździowska z kancelarii SSW. 

Według Komisji Europejskiej internetowi giganci płacą nawet 3 raz mniejsze podatki niż firmy tradycyjne. Jakub Bieńkowski ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców studzi te prognozy, bo jego zdaniem - zwłaszcza odchudzona wersja podatku da niewielkie pieniądze.

Według raportu Warsaw Enterprise Institute do polskiego budżetu trafiałoby maksymalnie niespełna 470 mln zł rocznie z cyfrowej daniny. Swoje prace prowadzi ministerstwo finansów, prowadzi je też Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

Podatek miałby też zdaniem Jakuba Bieńkowskiego osłabić małe i średnie firmy współpracujące z gigantami.

Najmocniej o nowy podatek walczą Niemcy i Francja. Hamulcowi to na przykład Szwecja, Dania czy Irlandia.

Nowa propozycja ma być dyskutowana po nowym roku.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Marcin Jagiełowicz, kw 

Zobacz więcej na temat: podatki Komisja Europejska
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak