X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Banki walczą o klientów aplikacjami mobilnymi

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2014 11:42
Aż 14 z 21 polskich banków wprowadziło w 2013 roku minimum jedną nową aplikacje mobilną lub adoptowało ją pod nowy system. Banki zauważyły, że dzięki temu mogą pozyskać klientów. Tym bardziej, że Polacy pokochali bankowość mobilną. Już prawie 3 mln z nas ma do niej dostęp.
Audio
  • O bankowości mobilnej mówił na antenie radiowej Jedynki, gość Porannych rozmaitości Tomasz Jaroszek z portalu doradca.tv /Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Smartfony
SmartfonyFoto: Glow Images/East News

Jak pokazują badania TNS Polska aż 43 proc. użytkowników bankowości mobilnej deklaruje, że kontaktowała się z bankiem za pośrednictwem aplikacji mobilnej przynajmniej raz w tygodniu, natomiast 11 proc. chociaż raz dziennie.

Coraz więcej klientów banków używa smartfona do standardowych transakcji, jak sprawdzanie salda czy zlecanie przelewów. Jednak nowoczesne aplikacje mogą znacznie więcej.

- Niektórzy użytkownicy bankowości tradycyjnej ze zdziwieniem patrzą na rozwiązania pozwalające na zrobienie przelewu za pomocą dotknięcia się dwóch telefonów. Mamy np. lepsze lokaty, jeżeli skorzystamy z usług bankowości mobilnej, są przelewy na numer telefonu czy przez pocztę e-mail albo serwisy, takie jak Facebook. Mamy więc już trochę udogodnień – mówi Tomasz Jaroszek z portalu doradca.tv. – Aplikacja mobilna jest dla wielu banków jak haczyk na klientów, którzy interesują się gadżetami czy szukają ciekawych możliwości – dodaje.

Ułatwienia dla klientów, oszczędności dla banków

Bankowość mobilna ma szansę na wyprzedzenie tradycyjnej.

- Część banków dobrze o tym wie, że młody klient, który nie rozstaje się ze swoim smart fonem, do oddziału banku pójdzie tylko w ostateczności, np. kiedy będzie podpisywał umowę na kredyt hipoteczny, ale i tak wszystko, co dotyczy tego kredytu, sprawdzi przez Internet. Część klientów jeszcze będzie odwiedzać placówki bankowe, ale nastąpią tu zmiany. Bankom też na tym zależy. Nie chodzi już tylko o to, czy jest to wygodniejsze dla klienta. To jest po prostu tańsze dla banku – wyjaśnia Jaroszek.
Banki mogą nas jeszcze zaskoczyć

Jak mówi ekspert, ciekawe byłoby doradzanie nam przez telefon, że gdzieś możemy kupić coś taniej i wykorzystanie w tym celu geolokalizacji.

- Te usługi są już testowane – dodaje Jaroszek.

Wady bankowości mobilnej

Wielu klientów obawia się korzystania z bankowości mobilnej ze względów bezpieczeństwa.

- Pytanie, jak aplikacje w naszym telefonie są zabezpieczone. Bardzo często bezpieczeństwo i funkcjonalność nowych aplikacji nie idą ze sobą w parze. Tutaj rzeczywiście bezpieczeństwo jest ważniejsze, bo jeżeli stracimy nasz telefon, to od razu z dostępem do naszych finansów. Bankom jednak zależy na naszym bezpieczeństwie – mówi Jaroszek.
Zdaniem ekspertów, w ciągu najbliższych pięciu lat bankowość mobilna może stać się podstawowym kanałem transakcyjnym, wyprzedzając bankowość internetową.

Elżbieta Szczerbak, awi

Zobacz więcej na temat: aplikacje mobilne bank smarfon
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Uwaga na płatności mobilne

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2013 10:46
Za pośrednictwem aplikacji mobilnych łatwo nieświadomie przekazać swoje lub cudze dane osobowe – przestrzega Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Szczególnie niebezpieczne są płatności mobilne, bo w stosunkowo prosty sposób przestępcy mogą pozyskać dane o koncie bankowym czy numerze karty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Niebezpieczne udostępnianie dostępu do aplikacji

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2014 18:19
Jeżeli próba zainstalowania aplikacji na smartfonie wiąże się z udostępnieniem kamery, kontaktów, poczty i historii przeglądarki, lepiej z niej zrezygnować. Eksperci przestrzegają: nieuważne udostępnianie informacji z telefonu może przysporzyć jego właścicielowi kłopotów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rośnie rynek smartfonów i aplikacji do nich

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2014 12:14
Jak wynika z najnowszych badań TNS Polska, w ciągu ostatnich dwóch lat liczba użytkowników smartfonów wzrosła o jedną trzecią - Te urządzenia to już nie tylko gadżety, z których korzystają młodzi ludzie, ale funkcjonalne urządzenia, ułatwiające życie dzięki różnego rodzaju aplikacjom.
rozwiń zwiń