X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

ZUS: łatwiejszy dostęp do nowoczesnej bankowości dla emerytów i rencistów

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2017 09:37
Już od listopada emeryci i renciści będą mieli dostęp do nowoczesnej bankowości niezależnie od miejsca zamieszkania. Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisał w tej sprawie porozumienie z sektorem banków spółdzielczych.
Audio
  • O porozumieniu ZUS i banków spółdzielczych mówili w radiowej Jedynce Paweł Jaroszek, członek zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Krystyna Majerczyk-Żabówka, prezes zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych i Zdzisław Kupczyk, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Ta misja ZUS, czyli obsługa finansowa we wszystkich zakątkach kraju, to także zadanie banków spółdzielczych
Ta misja ZUS, czyli obsługa finansowa we wszystkich zakątkach kraju, to także zadanie banków spółdzielczychFoto: mahos/Shutterstock.com

Porozumienie zostało podpisane między ZUS a Krajowym Związkiem Banków Spółdzielczych i dwoma zrzeszeniami - Bankiem Polskiej Spółdzielczości oraz  SGB-Bankiem.

Klienci ZUS będą mieli wybór

Paweł Jaroszek, członek zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zwrócił uwagę, że ZUS instytucja obsługuje w zasadzie większość obywateli naszego kraju.  

- Samych świadczeniobiorców mamy 7,5 mln, więc jest to naprawdę duża grupa naszych klientów, o których dbamy. Dzięki temu porozumieniu chcemy, żeby nasi klienci mieli realny wybór sposobu, w jaki chcą otrzymywać świadczenia, czy tak jak preferują niektórzy, czyli w postaci gotówkowej, czy też wygodnej i bezpiecznej postaci bezgotówkowej. Porozumienie z sektorem banków spółdzielczych umożliwi nam zapewnienie obsługi w każdym zakątku naszego kraju. Dlatego też nasi klienci będą mieli dokonać wyboru i będą mogli dokonać mogli korzystać z dobrych i bezpiecznych usług bankowych – podkreśla rozmówca Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia.

Banki spółdzielcze mają ponad 4400 placówek w całym kraju

Ta misja ZUS, czyli obsługa finansowa we wszystkich zakątkach kraju, to także zadanie banków spółdzielczych, mówi Krystyna Majerczyk-Żabówka, prezes zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.

- Placówek banków spółdzielczych jest ponad 4400. Są we wszystkich gminach, więc jest nam dosyć blisko do klientów. Chcieliśmy uczestniczyć też w projekcie tzw. obrotu bezgotówkowego. Staje się on coraz bardziej pożądanym. Nie tylko ze strony bankowej, ale też ze strony kontrahentów. Zwłaszcza chodzi nam o te osoby, które nie korzystają jeszcze z banków, które są daleko. Banki spółdzielcze są tę bankowością relacyjną, z placówkami położonymi blisko klienta – zauważa ekspertka.

Będzie akcja edukacyjna i informacyjna

Banki spółdzielcze planują akcję edukacyjną i informacyjną, żeby  dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakładania kont, mówi Zdzisław Kupczyk, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości.

- Tym bardziej, że przedstawimy korzyści, które stamtąd płyną, również w takim ważnym aspekcie, jakim jest bezpieczeństwo realizacji takich transakcji. Poza tym pełna dostępność do środków gromadzonych na kontach, a jeżeli chodzi o korzyść wymierną to za 1 zł klienci mają cały wachlarz usług wynikających z posiadania konta, karty, z mobilnością, jeżeli chodzi i używanie tego instrumentu technicznego. W sektorze jest ponad 4800 bankomatów i prawie tyle samo placówek. A zatem ta dostępność jest wszędzie tam, gdzie jest taka potrzeba. Są też terminale płatnicze, czyli możliwość posłużenia się kartą w przychodniach, sklepach, punktach usługowych, które dysponują takimi terminalami – wylicza rozmówca Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia.

68 proc. klientów ZUS ma konto bankowe

Dziś konto bankowe ma 68 procent klientów ZUS, dodaje Paweł Jaroszek.

- ZUS zaczął przygodę z edukowaniem naszych świadczeniobiorców w tym temacie już kilka lat temu. Na początku lat dwutysięcznych ten stopień ubankowienia wynosił nieco ponad 30 proc. W tej chwili jest to zatem ponad dwukrotnie więcej. Jak patrzymy na rozkład geograficzny tego, w jaki sposób nasi klienci preferują odbieranie świadczeń, to w dużej mierze zależy to od tego, czy dany obszar był silnie zindustrializowany, czy też mniej, czy na danym obszarze dominują aglomeracje miejskie czy raczej mniejsze miejscowości. O ile w dużych miastach ten procent jest zdecydowanie wyższy, o tyle w tych mniejszych miejscowościach, w których dobrze operują banki spółdzielcze jest on na poziomie poniżej średniego – zauważa ekspert.

Paweł Jaroszek podkreśla, że to porozumienie otwiera realną możliwość skorzystania z banków, które są blisko klientów ZUS.

Wszystkie informacje dostępne są w oddziałach ZUS oraz na stronie www.zus.pl.

Aleksandra Tycner, Anna Wiśniewska

Audycja powstała przy współpracy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

ZUS: przejście na emeryturę to prawo, nie obowiązek

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2017 08:49
Obniżony wiek emerytalny już jest faktem. Odpowiednie przepisy weszły w życie wraz z początkiem października.
rozwiń zwiń

Czytaj także

ZUS wysyła listy do przedsiębiorców z indywidualnym numerem konta na składki

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2017 10:33
ZUS rozpoczął akcję pozwalającą przedsiębiorcom na dokonanie jednego zamiast kilku przelewów na opłatę świadczeń.
rozwiń zwiń

Czytaj także

ZUS: zadłużenie przedsiębiorcy można rozłożyć na raty

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2017 13:00
Przedsiębiorca, który ma zaległości składkowe w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, może skorzystać z kilku form pomocy
rozwiń zwiń