X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Afera Volkswagena: jest kolejne, wadliwe oprogramowanie w modelach 2016

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2015 07:02
Niemiecki koncern ma kolejny problem - Volkswagen poinformował władze USA o wykryciu w samochodach z silnikami Diesla z modeli rocznikowych 2016 oprogramowania, które mogłoby wpływać na dalsze manipulacje wynikami kontroli emisji spalin - podała w środę agencja Associated Press.
Afera Volkswagena: koncern ujawnia, że są kolejne wadliwe oprogramowania w nowych modelach
Afera Volkswagena: koncern ujawnia, że są kolejne wadliwe oprogramowania w nowych modelachFoto: Pixabay

Niemiecki koncern motoryzacyjny potwierdził AP, że "dodatkowe urządzenie kontroli emisji" działa na innych zasadach niż odkryte wcześniej zabezpieczenia przed nadmierną emisją tlenków azotu podczas testów; instalowane one było w modelach z lat 2009-2015.

Amerykanie badają nowe oprogramowanie

Sprawa modeli rocznikowych 2016 została zgłoszona w zeszłym tygodniu amerykańskiej federalnej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) i urzędom w Kalifornii. Nowe oprogramowanie zwiększa temperaturę pracy katalizatora, przez co urządzenie sprawniej eliminuje szkodliwe substancje w spalinach - szczególnie dotyczy to tlenku azotu.

"To (urządzenie) posiada możliwość rozgrzewania (katalizatora), a całe rozwiązanie czeka na akceptację agencji. Amerykańskie władze badają obecnie tę kwestię, a Volkswagen udziela im dodatkowych wyjaśnień" - poinformowała AP rzeczniczka koncernu w USA Jeannine Ginivan.

AP podkreśla, że amerykańskie władze badają, czy nowe oprogramowanie było kolejną i świadomą próbą oszukania testów emisji spalin.

"Mamy długą listę pytań do VW w tej sprawie. Do tej pory otrzymaliśmy odpowiedzi na niektóre, jednak nie na wszystkie" - powiedziała przedstawicielka administracji EPA ds. jakości powietrza Janet McCabe. Nie potrafiła odpowiedzieć, czy umieszczenie tego urządzenia w modelach rocznikowych 2016 było złamaniem amerykańskiego prawa.

Tysiące Volkswagenów odbywa „kwarantannę” w amerykańskich portach

AP dodaje, że do czasu wyjaśnienia sprawy stosowania "dodatkowego urządzenia kontroli emisji" tysiące samochodów Beetle, Golf, Jetta i Passat będą musiały pozostać w amerykańskich portach, gdzie będą poddane kwarantannie. Po zakończeniu dochodzenia amerykańskie władze będą musiały wyrazić zgodę na ich wprowadzenie do sprzedaży. AP przypomina, że na te samochody czekali sprzedawcy koncernu, którzy musieli wycofać z tamtejszego rynku auta z silnikami Diesla z wcześniejszych roczników, w których wykryto oprogramowanie fałszujące testy pomiaru emisji spalin.

Szef Skody odchodzi ze stanowiska

Tego samego dnia Skoda, należąca do VW, poinformowała, że jej dotychczasowy prezes Winfried Vahland nie obejmie stanowiska szefa oddziału Volkswagena na Amerykę Północną, jak to zostało zakomunikowane 24 września. Koncern informował wtedy, że Vahland będzie bezpośrednim przełożonym dotychczasowego szefa oddziału koncernu w USA - Michaela Horna.

Ekspert: W Polsce jest ok. 100 tysięcy aut grupy Volkswagena, których dotyczy afera spalinowa


Źr. TVN24 Biznes i Świat/x-news
W oświadczeniu podkreślono, że decyzja Vahlanda była spowodowana "różnicą zdań na temat organizacji nowej grupy w regionie". Poza rezygnacją ze stanowiska Vahland postanowił także odejść z firmy.

Afera z wadliwym oprogramowaniem wybuchła w ubiegłym miesiącu

W ubiegłym miesiącu EPA poinformowała, że w swych samochodach z silnikami Diesla Volkswagen instalował zabezpieczenia przed nadmierną emisją tlenków azotu podczas testów. Ujawnienie tego faktu wywołało najpoważniejszy na przestrzeni ostatnich lat skandal w globalnej branży motoryzacyjnej, a Volkswagenowi grożą teraz w USA wielomiliardowe kary.

Oprogramowanie wyłączało system neutralizacji tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go w razie rozpoznania, że silnik poddawany jest testom. Volkswagen przyznał się, że wykorzystał takie rozwiązanie łącznie w około 11 mln samochodów na świecie, z których około 8 mln sprzedano w państwach Unii Europejskiej, w tym 2,8 mln w Niemczech.

Pojęcie modelu rocznikowego nie zawsze odnosi się do daty wyprodukowania samochodu. Często auta, które w ostatnich miesiącach roku opuszczają fabrykę są określane jako model rocznikowy z roku następnego.

PAP, jk

Zobacz więcej na temat: samochody volkswagen
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Afera spalinowa nie zniechęciła Polaków do Volkswagena

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2015 18:28
̶ Nadal mimo afery spalinowej Volkswagena, dużym zainteresowaniem wśród Polaków cieszą się używane samochody marki Volkswagen, i to na dodatek z silnikami diesla - mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl Marcin Gawarecki z firmy autoauto.pl.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Afera Volkswagena: UOKiK wszczyna postępowanie o naruszenie praw konsumentów. W Polsce jest 139 tys. wadliwych aut VW, Skoda, Audi, Seat

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2015 21:39
Jest wreszcie decyzja - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił o wszczęciu w najbliższych dniach postępowania wyjaśniającego dotyczącego manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach Volkswagen. Będzie ono dotyczyć możliwego naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. A tych w Polsce nie brakuje – jak poinformował dzisiaj Volkswagen, do Polski trafiło 139 tys. aut z wadliwym oprogramowaniem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Afera wokół Volkswagena: winny nie szef, ale grupa inżynierów-informatyków

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2015 08:14
Są pierwsze, trzeba przyznać dosyć sensacyjne, tropy, wiodące do winnych afery Volkswagena. Występujący w czwartek w Waszyngtonie przed kongresmenami szef filii Volkswagena w USA Michael Horn oświadczył, że manipulowanie pomiarami emisji spalin nie było skutkiem decyzji kierownictwa jego firmy, lecz odpowiedzialne są za to "pojedyncze osoby". Jak to ujął - grupa inżynierów-informatyków.
rozwiń zwiń