X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Co dalej z lotniskiem w Radomiu? Czeski przewoźnik zawiesił połączenia

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2015 11:21
Zmiana kierunków rejsów lotniczych i weryfikacja strategii - to może uratować lotnisko w Radomiu. Na razie port ma spory problem, bo linie lotnicze Czech Airlines zawiesiły połączenia między Pragą a Radomiem od 30 października.
Audio
  • O przyszłości lotniska w Radomiu mówił w Polskim Radiu 24 gość audycji Wydarzenia dnia w gospodarce: Dominik Sipiński, redaktor portalu Pasazer.com i analityk gospodarczy centrum analitycznego Polityka Insight (Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Lotnisko w Radomiu
Lotnisko w RadomiuFoto: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Radom_airport_terminal.jpg#/media/File:Radom_airport_terminal.jpg

Powodem jest brak na lotnisku możliwości odladzania samolotów. Lotnisko zapewnia, że ma odpowiedni sprzęt i taką możliwość, tyle że od niedawna. Jak mówi Dominik Sipiński, redaktor portalu Pasazer.com i analityk gospodarczy centrum analitycznego Polityka Insight, jest jednak mało prawdopodobne, żeby czeskie linie zdecydowały się na powrót do Radomia.

- Czeski przewoźnik wydał już oświadczenie, że powody handlowe, czyli słabe obłożenie tych lotów, również są powodem wycofania się z Radomia. Odladzanie było tak naprawdę tylko wymówką – podkreśla gość Polskiego Radia 24. – We wrześniu lotnisko w Radomiu obsłużyło ok. 220 pasażerów, co w przeliczeniu na lot daje mniej niż 6 pasażerów – dodaje.

Drugi przewoźnik też zrezygnuje?

Jest jeszcze drugi przewoźnik, Air Baltic, ale i tu zainteresowanie lotami z Radomia jest nikłe.

- Te kierunki, które lotnisko w Radomiu pozyskało, czyli Ryga i Praga, od początku nie miały biznesowego sensu – zaznacza Dominik Sipiński. - Air Baltic ma trochę więcej cierpliwości niż Czech Airlines i na razie deklaruje, że będzie latał dalej. Zobaczymy, jak długo. Na pewno przewoźnik na tym traci. Nie jest to linia, która byłaby w doskonałej kondycji biznesowej i mogłaby pozwolić sobie na wykonywanie nierentownych połączeń. Jeżeli więc nie poprawi się obłożenie połączeń, w co wątpię, to połączenie do Rygi również nie utrzyma się zbyt długo – uważa ekspert.

Szansą kierunki emigracyjne?

Szansą dla Radomia mogłyby być za to kierunki emigracyjne.

- Polskie lotniska regionalne żyją z połączeń do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Skandynawii, czyli na kierunkach typowo emigracyjnych. Połączenia do Pragi i Rygi zaś są kilka razy dziennie obsługiwane z Warszawy, skąd też nie ma dużych przepływów biznesowych, a co dopiero z Radomia – zaznacza Dominik Sipiński. – Dlatego połączenia emigracyjne to niestety jedyna szansa na to, żeby to lotnisko w ogóle zaczęło obsługiwać większe liczby pasażerów – podkreśla gość Polskiego Radia 24.

Jak jednak zaznacza ekspert, polskie lotniska regionalne, w tym także to w Radomiu, nie mają w perspektywie co najmniej kilkunastu lat szans na rentowność.

- Nie można jednak oceniać rentowności samego lotniska. Należy spojrzeć na to, jakie korzyści dla regionu, dla gospodarki miasta czy województwa, przynosi dane lotnisko – dodaje.

Zbudowanie lotniska w Radomiu kosztowało ok. 90 mln zł. Jego utrzymanie to może być kwota kilku milionów złotych rocznie, choć lotnisko i miasto nie ujawniają tych danych. W porcie pracuje ok. 140 osób.

Karolina Mózgowiec, awi

Zobacz więcej na temat: lotnictwo Radom transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lotnisko w Radomiu działa. Pierwszy rejsowy lot do stolicy Łotwy

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2015 21:43
Z lotniska w Radomiu 1 września o 15:35 wystartował pierwszy rejsowy samolot - bombardier Q-400. Połączenie z Rygą uruchomiła linia AirBaltic. Na pokładzie pierwszego lotu do stolicy Łotwy był m.in. prezydent miasta Radosław Witkowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Radom liczy na lotniczy cud

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2015 09:03
Radom liczy na lotniczy cud - pisze "Puls Biznesu". Gazeta wskazuje na problemy, z jakimi boryka się działające od zeszłego roku lotnisko w Radomiu. Port dopiero od 1 września obsługuje połączenie z Rygą, zaś od dziś samoloty polecą także do Pragi. Trasę będzie obsługiwać Czech Airlines.
rozwiń zwiń