X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Polskie kosmetyki na topie

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2015 09:55
W piątek rozpoczynają się w Bolonii Targi Kosmetyczne Cosmoprof Bolonia 2015. To największa tego rodzaju impreza na świecie.
Audio
  • O sukcesie polskiej branży kosmetycznej w Polskim Radiu 24 (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Polskie kosmetyki na topie
Foto: Pixabay

Uczestniczą w niej również polskie firmy, które zaprezentują  swoją ofertę w Pawilonie Narodowym, wyjaśnia Marianna Wartecka  ze spółki SPC House of Media, przygotowującej polską ekspozycję. W imprezie bierze udział kilka tysięcy wystawców, wśród nich stu z Polski. W Polskim Pawilonie  Narodowym swoje stoiska ma 25 przedsiębiorstw.

Dobrze wykorzystany program wsparcia

Polska jest obecnie 6 eksporterem kosmetyków w Europie. Zawdzięcza to nie tylko obecności przedsiębiorstw, reprezentujących  nad Wisłą światowych potentatów branży kosmetycznej, ale także dynamicznemu rozwojowi polskich firm.

Stał się on możliwy dzięki rządowemu programowi wsparcia, który przygotowało Ministerstwo Gospodarki. Jest on częścią większego projektu, mającego na celu udzielenie pomocy piętnastu branżom, uznanym za  kluczowe i rokujące nadzieję na dynamiczny rozwój, wyjaśnia Marianna Wartecka, której firma realizuje program na zlecenie ministerstwa. Dostała na ten cel około 5 milionów złotych na organizację  przedsięwzięć  służących promocji polskich firm . Głównie dotyczyło to targów i wystaw, w tym  organizowania  pawilonów narodowych. Osobny budżet  w wysokości ponad   20 milionów złotych miały  formy kosmetyczne  korzystające z programu. Mogły one otrzymać   75%  kosztów ponoszonych   w czasie realizacji swoich  przedsięwzięcia związanych  z programem.

Od trzech lat z ministerialnego programu wsparcia korzysta Laboratorium Kosmetyczne Dr. Irena Eris. Przyniosło  to wymierne rezultaty ocenia Olimpia Romanik starszy menedżer w tej firmie.  Dofinasowywane  było przede wszystkim uczestnictwo w targach.

Szansa na kontynuację

Firmy, które biorą udział  w programie Ministerstwa Gospodarki promującym branżę kosmetyczną  odnotowały  duży wzrost  sprzedaży za granicę. Takie wnioski płyną z ankiety przeprowadzonej  wśród przedsiębiorców przez SPC House Media. Wszystkie firmy zadeklarowały, że w ciągu ostatnich trzech lat  zwiększyły eksport. Kilkanaście  stwierdziło ,że ten wzrost przekroczył 30%. Były i takie, które wskazały, że sprzedaż za granicę zwiększyła  się o 100 %.

Przedsiębiorcy  mają  nadzieję ,że program będzie  kontynuowany w ramach unijnej perspektywy finansowej do roku 2020. Istnieją na to duże szanse, ponieważ Ministerstwo Gospodarki zaliczyło  branżę kosmetyczną do krajowych inteligentnych specjalizacji. Obecnie  w ministerstwie trwają prace nad założeniami nowego programu branżowego . Będzie on realizowany w ramach programu operacyjnego  "Inteligentny Rozwój".

Targi  Kosmetyczne Cosmoprof Bolonia  2015 potrwają do  poniedziałku  23 marca.

Dariusz Kwiatkowski

Komentarze3
aby dodać komentarz
Sortuj: od najnowszegood najstarszego
szeleszczyciel2015-03-21 00:55 Zgłoś
Ja rozumiem, że względy mody, niezrozumiałości polskiego języka itp, ale dlaczego przeciętny Polak / Polka tak wstydzą się naszej polskości? Dlaczego?
szeleszczyciel2015-03-20 18:26 Zgłoś
Ta spółka Marianny Warteckiej też nie jest polska, jak widać; więc czym tu się chwalić?
szeleszczyciel2015-03-20 18:13 Zgłoś
Co to jest na "topie"? Na jakiej "Topie"? Co to jest "topa", albo może "top"? Po jakiemu to? CO SIĘ DZIEJE Z POLSKIM JĘZYKIEM? DLACZEGO JEST CORAZ MNIEJ ZROZUMIAŁY?

Czytaj także

Naturalne kosmetyki. Wybieraj je na zdrowie!

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2015 11:00
Zima to nie jest łaskawy czas dla włosów i cery. Można próbować regeneracji u specjalistów, ale warto także szukać specyfików we własnych kuchniach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eksport polskich kosmetyków do Chin zagrożony

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2015 12:30
Niekorzystne zmiany planowane w chińskim prawie mogą zablokować eksport polskich kosmetyków na ten rynek, alarmuje Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i branżowe zrzeszenie Cosmetics Europe. Polskie władze niewiele mogą jednak dla nich zrobić.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Długie rzęsy szkodzą oku - prawda czy mit?

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2015 16:00
Idealna długość rzęs odpowiada jednej trzeciej szerokości oka - twierdzą amerykańscy naukowcy. Sprawdzamy, czy dłuższe rzęsy mogą wysuszać oczy.
rozwiń zwiń