X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Gospodarka

Maciej Lebiedowicz z żoną: twórcy marki „Pan tu nie stał”

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2017 16:41
Maciej Lebiedowicz jest twórcą firmy „Pan tu nie stał”, a mówiąc precyzyjnie - współtwórcą, bo PTNS to firma rodzinna, a dokładnie spółka małżeńska - prowadzi ją Justyna Burzyńska i Maciej Lebiedowicz, znani także jako pan kierownik i pani kierowniczka.
Audio
  • Gośćmi audycji Ludzie Gospodarki Polskiego radia 24 było małżeństwo Justyna Burzyńska i Maciej Lebiedowicz, znani także jako pan kierownik i pani kierowniczka, twórcy marki odzieżowej "Pan tu nie stał"./Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Justyna Burzyńska i Maciej Lebiedowicz, znani także jako pan kierownik i pani kierowniczka.
Justyna Burzyńska i Maciej Lebiedowicz, znani także jako pan kierownik i pani kierowniczka.Foto: Mat. prasowy Pan tu nie stał

Początki firmy - kultowej dzisiaj marki na rynku odzieżowym - sięgają roku 2006, a wszystko zaczęło się od prowadzenia bloga promującego polskie wzornictwo.

− Trafiały tam zdjęcia i skany starych etykiet z napojów, serków czy lodów. W domu mamy sporą kolekcję wszelakich papierków powstałych w latach 60-tych do 80-tych, plakaty, ilustracje do książek, okładki magazynów, opakowania i etykiety - to wszystko publikowaliśmy na blogu i cieszyło się to ogromnym zainteresowaniem - opowiada Maciej Lebiedowicz.

A potem z miłości do retro i nostalgii za czasami dzieciństwa powstała marka „Pan tu nie stał”.

− Wtedy właśnie wpadłem na pomysł z koszulkami - wspomina nasz gość. Zdobyłem maszynę i drukowałem wzory, w garażu, na strychu czy w piwnicy - mówi Lebiedowicz. W 2009 roku otworzyliśmy pierwszy sklep stacjonarny. Nie mieliśmy absolutnie żadnego zaplecza, ani finansowego ani wykształcenia do projektowania. Wszystko robiliśmy od zera. Budżet wynosił 875 złotych, tyle zarobiliśmy kiedyś na przedświątecznych targach w Warszawie i wszystko przeznaczyliśmy na rozwój firmy, teraz by to nie przeszło, ale wtedy to było spontaniczne.

Na początku w asortymencie PTNS były wyłącznie t - shirty z nadrukami, później doszły inne głupie głupoty i durne durnoty, czyli bluzy, kurtki, spodnie, torby, kubki i inne gadżety. Jak mówi Maciej Lebiedowicz, rzeczy dla zdrowych i chorych, czyli dla wszystkich. Najczęściej jednak klientami są dwudziestoparolatkowie z dużych miast.

PTNS to firmą w 100% łódzka. Prawie cały asortyment jest produkowany w Łodzi.

− Dla nas to też rodzaj jakiegoś odpowiedzialnego społecznie biznesu, chcemy, aby nasze rzeczy pochodziły w 100 procentach z Polski, a konkretnie z Łodzi, o czym informujemy na każdej metce. Mamy swoje zaufane szwalnie, a Łódź to przecież miasto przemysłu włókienniczego - mówi Maciej Lebiedowicz. 

Właściciele prowadzą sklep internetowy i 3 placówki stacjonarne: w Łodzi, Krakowie i w Warszawie. Firma zatrudnia 20 osób. Są to projektanci, graficy i osoby obsługujące sklepy.

− Inspiruje nas polskie projektowanie, ale nie inspiruje nas PRL. Słowa, które używamy w naszych produktach: „Cześć”, „Dziadostwo”, „Jan Kowalski”, „Art. Spożywcze”, "Bajzel", "Ptyś", "Mózg" nie są zarezerwowane dla PRLu. Były obecne w języku polskim zawsze, a 3 zasady którymi kierujemy się w naszej produkcji to polskie słownictwo, dobry humor i nawiązanie do stylistyki retro - mówi Maciej Lebiedowicz.

Sylwia Zadrożna, jk

Zobacz więcej na temat: firma biznes
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Firmy w Polsce włączają wyższy bieg: chcą zatrudniać, zwiększać produkcję, sprzedaż

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2017 11:41
Ponad 3/4 przedsiębiorstw produkcyjnych działających w Polsce pozytywnie ocenia swoją obecną sytuację, a blisko 60 proc. w swojej strategii na najbliższy rok zakłada wzrost – wynika z najnowszego badania firmy doradczej KPMG.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Konstytucja Biznesu ma zmienić polską rzeczywistość gospodarczą. Ma być łatwiej i prościej

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2017 13:37
Konstytucja Biznesu to – w dużym skrócie – pakiet ustaw ułatwiających prowadzenie działalności gospodarczej, m.in. dzięki zniesieniu biurokratycznych barier. Słowem – mniej formalności przy rozpoczynaniu biznesu i jego prowadzeniu oraz więcej zaufania i otwartości wobec przedsiębiorców.
rozwiń zwiń