Podsumowanie kampanii "Etat Tata. Lubię to!"

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2013 15:57
Zwiększenie zaangażowania mężczyzn w wychowywanie dzieci oraz łączenie pracy zawodowej obojga rodziców z obowiązkami domowymi to cele kampanii "Etat Tata. Lubię to!".
Podsumowanie kampanii Etat Tata. Lubię to
Foto: Glow Images/East News

-Celem akcji było uświadomienie mężczyznom, że mogą spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi, przez co mogą być jeszcze lepszymi ojcami- mówił dziennikarz Maciej Kurzajewski, który wraz żoną - Pauliną byli honorowymi ambasadorami kampanii.
Kampania "Etat Tata. Lubię to!" to część projektu "Tata jak Mama" - akcji informacyjnej na rzecz godzenia życia zawodowego i rodzinnego.
Akcja skierowana była do rodziców dzieci w wieku do siedmiu lat oraz do pracodawców, którzy realizują lub chcą realizować dobre praktyki w zakresie zatrudniania rodziców małych dzieci. Organizatorzy kampanii podjeli się wielu tematów, m.in. podkreślenie roli ojca w życiu rodziny, co miało skutkować zachęceniem mężczyzn do czynnego udziału w wychowaniu dziecka.
Badania wykonane w ramach kampanii wykazały tendencję odchodzenia od tradycyjnego modelu rodziny w stronę partnerskiego podziału obowiązków domowych i rodzinnych. Większość mężczyzn zadeklarowała aktywny udział w wychowywaniu dzieci oraz wykonywanie czynności związanych z codziennymi obowiązkami. Respondenci nie zgadzali się z opinią, że niepracujące osoby są lepszymi rodzicami ani, że kobiety lub mężczyźni woleliby prowadzić dom i wychowywać dzieci niż pracować zawodowo.
W ramach kampanii zorganizowano m.in. ogólnopolskie konkursy: "Dobre Praktyki Pracodawców" oraz "Dzień z Dzieckiem w Pracy". 70 firm i organizacji, które uczestniczyły w tym drugim konkursie, nagrodzono mobilnym kącikiem dla dziecka w zakładzie pracy.
Efektem konkursów w firmach uczestniczących w projekcie jest m.in. ustanowienie Dnia z Dzieckiem w Pracy (rodzice w sytuacji awaryjnej będą mogli zabrać dziecko do zakładu pracy) oraz stworzenie bazy dobrych praktyk w zakresie takich form zatrudnienia, które ułatwiają godzenie roli rodzica małych dzieci z aktywnością zawodową.
-Myślę, że nasz cel został osiągnięty, a akcja, którą zorganizowaliśmy, zmieni sposób myślenia Polaków, co do wychowywania dzieci oraz pozwoli na pełny rozwój zawodowy zarówno matek jak i ojców- powiedziała Jolanta Bylica, rzecznik prasowy projektu.
Akcja rozpoczęła się w październiku ub.r. i zakończy się 30 września 2013. Pomysłodawcy nie wykluczają organizacji kolejnych edycji projektu.
Kampania współfinansowana jest z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
PAP/ml

 

Zobacz więcej na temat: dzieci praca rodzice
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Roczne urlopy dla rodziców. "Zmiana na dobre"

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2013 23:12
Sejm przyjął zmiany w prawie wydłużające urlopy rodzicielskie do roku. Za zagłosowało 409 posłów, wszyscy obecni na sali.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prezydent podpisze ustawę o urlopie rodzicielskim

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2013 07:36
Dłuższe płatne urlopy rodzicielskie będą przysługiwać rodzicom wszystkich dzieci urodzonych w tym roku. Ustawa ma wejść w życie 17 czerwca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dłuższe urlopy dla rodziców. Ustawa już działa

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2013 06:43
Rodzicom wszystkich dzieci urodzonych po 31 grudnia ubiegłego roku przysługuje 20 tygodni urlopu macierzyńskiego - w tym 14 zarezerwowanych tylko dla matki, sześć tygodni urlopu dodatkowego i 26 tygodni urlopu rodzicielskiego.
rozwiń zwiń