Zakaz reklamy "śmieciowego jedzenia" w audycjach dla dzieci

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2014 18:00
Od nowego roku roku audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat, nadawanym między godziną 6.00 a 20.00, nie będą towarzyszyły reklamy żywności, w których jest duża ilość tłuszczu, cukru i sodu, takich jak chipsy czy napoje wysokosłodzone.
Audio
  • Nie będzie reklam niezdrowej żywności przy audycjach dla dzieci. Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak (IAR)
Z monitoringu prowadzonego przez KRRiT wynika, że w 2013 roku reklamy produktów niezdrowej żywności stanowiły 7 procent wszystkich reklam emitowanych przy audycjach dla dzieci
Z monitoringu prowadzonego przez KRRiT wynika, że w 2013 roku reklamy produktów niezdrowej żywności stanowiły 7 procent wszystkich reklam emitowanych przy audycjach dla dzieci Foto: Glow Images/East News

Pod porozumieniem podpisy złożyli przedstawiciele: Telewizji Polskiej, ITI Neovision, Telewizji Polsat, Telewizji Puls, TVN, VIMN Poland oraz The Walt Disney Company Polska.
Produkty, których reklama będzie zakazana w audycjach dla dzieci zostały opisane w Kryteriach żywieniowych - dokumencie opracowanym na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności przez Instytut Żywności i Żywienia oraz zaakceptowane przez Ministerstwo Zdrowia.
Porozumienie zawarte przez nadawców telewizyjnych jest dobrowolne, co chwalił przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak.- Bardzo to doceniamy, że nadawcy w swojej działalności uwzględniają ważny element społeczny, jakim jest ochrona dzieci i młodzieży przed niezdrową żywnością - powiedział.
Prezes telewizji publicznej Juliusz Braun dodał, że samoregulacja daje nadzieję skutecznego funkcjonowania. Podpisane porozumienie wynika z zapisów ustawy o radiofonii i telewizji. Zapisano w nim, że audycjom dla dzieci nie powinny towarzyszyć przekazy handlowe dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających składniki, których nadmierna ilość w codziennej diecie jest niewskazana.
Z monitoringu prowadzonego przez KRRiT wynika, że w 2012 roku reklamy produktów niezdrowej żywności stanowiły 10 procent wszystkich reklam emitowanych przy audycjach dla dzieci, w zeszłym roku - 7 procent.

IAR/asop

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Koniec śmieciowego jedzenia w szkolnych sklepikach. Sejm przyjął nowelizację ustawy

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2014 10:24
Sejm przeciwny śmieciowemu jedzeniu w szkołach. Posłowie uchwalili nowelizację ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia przygotowaną przez PSL.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koniec "śmieciowego jedzenia" w szkołach. "Ustawa pomoże, ale..."

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2014 13:33
Dietetyk Anna Lewitt mówiła w radiowej Jedynce, że sam zakaz "śmieciowego jedzenia" w szkołach nie rozwiąże problemu niezdrowego odżywiania wśród dzieci. - Potrzebna jest przede wszystkim inicjatywa rodziców - podkreśliła.
rozwiń zwiń