X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wypadek rządowego śmigłowca: wyrok

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2011 05:50
Sąd Najwyższy wyda wyrok w sprawie ppłka Marka Miłosza, pilota śmigłowca, na pokładzie którego podczas katastrofy był premier Leszek Miller.
Audio

Sąd miał zbadać apelację prokuratury od wyroku uniewinniającego podpułkownika Miłosza. Wojskowy Sąd Okręgowy w Warszawie uniewinnił go w marcu ubiegłego roku.
Prokuratura chce uchylenia wyroku uniewinniającego i zwrotu sprawy do Sądu Okręgowego w Warszawie. Twierdzi, że Miłosz jako dowódca załogi w dniu lotu nie zapoznał się z aktualną pogodą i możliwością wystąpienia oblodzenia.

Podpułkownik Miłosz i jego obrońca podkreślali na ostatniej rozprawie 4 stycznia, że w dniu katastrofy załoga nie miała informacji o nietypowej pogodzie - wzroście temperatury wraz z wysokością oraz o tym, że instalacja przeciwoblodzeniowa nie działała.

W tocżącym się sześć lat procesie prokuratura oskarżyła pilota Marka Miłosza o umyślne sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy i nieumyślne spowodowanie wypadku. Miał on nie włączyć ręcznego trybu instalacji przeciwoblodzeniowej, choć na trasie przelotu występowała temperatura poniżej plus 5 stopni Celsjusza. W takich warunkach instrukcja zaleca przejście z trybu automatycznego na ręczny.

Śmigłowiec rządowy Mi-8 z 36. specjalnego pułku lotnictwa transportowego rozbił się w Lesie Chojnowskim pod Piasecznem 4 grudnia 2003 roku. W wypadku ówczesny premier Leszek Miller doznał złamania dwóch kręgów piersiowych. Obrażenia odniosło też kilkunastu innych pasażerów, w tym ówczesna sekretarz stanu w kancelarii premiera Aleksandra Jakubowska. Łącznie 12 osób przeszło długotrwale lecznie.
Zeznający tym w procesie technik pokładowy powiedział przed sądem, że podczas całego lotu nie było konieczności włączania trybu antyoblodzeniowego silników. Z kolei według oskarżonego ekspertyza powołanej wtedy komisji lotniczej oznaczała, że do wypadku mogło dojść z winy urządzeń oraz niedostatecznej wiedzy naukowców na temat tego, jak i kiedy powstaje oblodzenie silników.

Sąd ustalił, że załoga sprawdzała temperaturę, a jej odczyty nie rodziły konieczności włączania instalacji przeciwoblodzeniowej. Uznał też, że ppłk Miłosz miał prawo nie wiedzieć o niekorzystnych warunkach. Informowała o tym cywilna prognoza meteo, ale oskarżony nie miał do niej dostępu, bo korzystał z wojskowej, która nie ostrzegała przed możliwością oblodzenia. Sąd zauważył też, że w wyniku manewru Miłosza udało się przekierować maszynę z terenu zabudowanego na las.

agkm

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jest wyrok w sprawie głośnego wypadku premiera

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2010 12:20
Wojskowy Sąd Okręgowy w Warszawie uniewinnił pilota podpodpułkownika Marka Miłosza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Błąd pilota przyczyną wypadku. Lot poniżej minimum

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2010 16:46
Umorzono śledztwo ws. wypadku śmigłowca Straży Granicznej, w którym w październiku 2009 roku zginęły trzy osoby. Ustalono, że przyczyną katastrofy był błąd pilota.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sytuacje awaryjne przećwiczą w symulatorze

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2010 15:13
Piloci Lotniczego Pogotowia Ratunkowego otrzymali do dyspozycji symulator śmigłowca EC 135. Odwiedziliśmy go z kamerą "Czwórki".
rozwiń zwiń