X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Naukowcy stworzyli syntetyczny odpowiednik DNA

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2012 06:14
Nowa substancja potrafi kodować i przekazywać informacje dotyczące życia.
Spirala DNA
Spirala DNAFoto: csb.yale.edu

Publikację na ten temat zamieszcza naukowy tygodnik Science. Syntetyczny produkt nazywa się XNA. Działa podobnie jak DNA i jego chemiczny kuzyn RNA. Nowy kwas nukleinowy XNA, jest nośnikiem informacji i podlega procesom ewolucji. Wynalazcy z Brytyjskiej Rady Badań Medycznych mówią, że nowa substancja występuje w sześciu różnych wersjach i ma dla nauki wyjątkowe znaczenie.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

- Wykazaliśmy, że dwa fundamenty życia - dziedziczenie, czyli przekazywanie informacji oraz ewolucja mogą dokonywać się dzięki innym polimerom niż występujące w naturze DNA i RNA - tłumaczy jeden z autorów badań dr Philip Holliger.
Jego zdaniem, w występującym w przyrodzie DNA nie ma nic wyjątkowego; inni naukowcy także sugerują, że być może życie w kosmosie - jeśli istnieje - oparte jest na innym nośniku informacji genetycznych niż DNA. Autorzy badań ostrzegają jednocześnie, że na Ziemi syntetyczna biologia musi być kontrolowana, by nie wkraczała na terenbiologii naturalnej.

IAR, sm

Zobacz więcej na temat: DNA IAR kosmos NAUKA

Cząsteczka, która wplątuje się w DNA

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2012 13:00
Nawet na 16 dni potrafi zablokować DNA cząsteczka odkryta przez naukowców z University of Texas w Austin (USA) - informuje "Nature Chemistry".

"Nie przekazałem DNA dziecka Krawczyk Lepperowi"

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2012 19:29
- Pan Wojciech Wierzejski kłamie i wytoczę mu za to proces - zapowiedział Jarosław Kaczyński w wywiadzie dla portalu Onet.pl.