X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Szkielet dinozaura sprzedany na aukcji za 400 tys. funtów

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2013 21:30
Szkielet żyjącej ok. 150 mln lat temu samicy diplodoka jest pierwszym szkieletem dinozaura wystawionym na aukcji w brytyjskiej historii.
Szkielet dinozaura sprzedany na aukcji za 400 tys. funtów
Foto: screen z katalogu domu aukcyjnego Summers Place

"Misty" ma cztery metry wysokości i 16,5 długości. Eksperci podkreślają, że tego typu eksponaty należą do rzadkości.

- Na świecie w muzeach znajduje się około sześciu tego typu szkieletów, wliczając te w Waszyngtonie i Pittsburghu - powiedział Errol Fuller, specjalista z zakresu historii naturalnej i kurator domu aukcyjnego Summers Place w Billingshurst w Anglii.
Dinozaura znaleźli dwaj chłopcy
Szkielet diplodoka został odnaleziony w 2009 roku w Ten Sleep w stanie Wyoming w USA.
Poszukujący szczątków prehistorycznych gadów paleontolog Raimunda Albersdoerfer podczas pracy na jednym z wykopalisk chciał mieć chwilę spokoju, dlatego kazał swoim dwóm synom, którzy mu towarzyszyli przenieść się w inne miejsce. Po kilku godzinach chłopcy wrócili i poinformowali ojca o odnalezieniu wielkiej kości, której nie byli w stanie podnieść.
Po dziewięciu tygodniach prac udało się odkopać cały szkielet dinozaura, a następnie przetransportować go do laboratorium konserwacyjnego. Stamtąd pozostałości gada przewieziono do Holandii. W Europie szkielet został zrekonstruowany przez Aarta Walena, który zamontował go na specjalnej ramie.
Diplodoki żyły na terenie Ameryki Północnej w okresie jury. Charakteryzowały się długą szyją i ogonem oraz mocnymi nogami. Należały do największych dinozaurów swoich czasów. Naukowcy uważają, że żywiły się roślinami.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
PAP, kk

''

Zobacz więcej na temat: Wielka Brytania zwierzęta

Odkryto pradawnego ptaka

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2013 12:14
Żył 160 milionów lat temu i prawdopodobnie był jednym z przodków dzisiejszych ptaków. O odkryciu skamieniałych szczątków nieznanego zwierzęcia informuje naukowy tygodnik Nature.

Kto władał Ziemią przed nami?

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2013 21:40
Na liście 10 najważniejszych wydarzeń naukowych poprzedniej dekady tygodnika "Science” znalazł się dowód wpływu człowieka na zmiany klimatu. Wokół tej tezy narosło wiele emocji. Czy faktycznie kształtujemy klimat? A co kształtowało go setki milionów lat temu?

Naukowcy odkryli nowy gatunek dinozaura

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2013 12:33
Miał wielki nos, długie rogi i był dinozaurem. Szczątki zadziwiającego gatunku tych wymarłych zwierząt znaleziono w amerykańskim stanie Utah.