X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Kings Of Caramel

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2008 08:56
Trzon zespołu Kings Of Caramel tworzą Bogusław Szarmach (bas) oraz znany z ostatniej edycji Ścianki, a przede wszystkim z Kristen - Michał Biela (tu jako gitarzysta, wokalista i autor tekstów).

fot. myspace.com/kingsofcaramel

Projekt powstał w bardzo spontaniczny sposób. Gdy Biela zaczął grać próby ze Ścianką, nie mieszkał jeszcze w Trójmieście. Zatrzymał się więc u swojego kolegi - Szarmacha. Ten pokazał mu szkice kilku kompozycji i wspólnie postanowili nad nimi popracować.

Podczas jamów duetu, w domowej atmosferze wykluwała się muzyka. Gdy wstępne wersje utworów były gotowe, rozpoczęli ich rejestrację pod okiem lidera Ścianki, Maćka Cieślaka, który wniósł swoje pomysły aranżacyjne. Wystąpił także w nietypowej dla siebie roli - pianisty i perkusisty. Ponadto panowie wykorzystali syntetyczne podkłady wygenerowane za pomocą prostego keyboardu Yamaha. Z amatorskich warunków sesji potrafili uczynić atut (duża w tym zasługa zasługa odpowiedzialnego za produkcję Cieślaka) - zachowali intymną, ciepłą aurę, nie popadając przy tym w ckliwość emotroniki czy manieryzm modnej "muzyki z sypialni". Odpowiedniego kolorytu nadały piosenkom dodane później brzmienia wiolonczeli (na której zagrała kończąca właśnie studia na Akademii Muzycznej Karolina Rec) i puzonu (w wykonaniu Adama Schenfelda). Ich stonowane, zaaranżowane z umiarem i smakiem barwy pięknie podkreśliły klimat; z kolei uchwycone tu i ówdzie dźwiękowe drobinki (jakieś przeszkadzajki czy też odgłosy dochodzące z podwórka, bądź inne dźwięki otoczenia) wniosły pierwiastek urzekającej niefrasobliwości.    

Pomimo, iż inicjatorem projektu był Szarmach i w większości jego pomysły legły u podstaw piosenek, kluczowy wpływ na ostateczny kształt płyty mieli Biela i Cieślak. Spotkanie tych dwojga musiało zaowocować wyjątkową chemią (wiedzą to wszyscy, którzy widzieli koncerty Ścianki w ostatnich miesiącach). Choć panowie wyrośli na  innej muzyce, dzieli ich blisko 10-letnia różnica wieku, to wspólna jest im głęboka dźwiękowa wrażliwość, która przejawia się w zamiłowaniu do specyficznego, nico odrealnionego liryzmu, skłonności do minimalizmu, stosowania pewnych niedopowiedzeń, jak i w wyczuleniu na brzmieniowe detale i barwy. Wszystkie te elementy ujawniali już wcześniej – Maciek w twórczości Ścianki, a Michał w muzyce Kristen, jednego z najlepszych, a na pewno najbardziej niedocenionego rockowych zespołów w Polsce, czerpiącego ze spuścizny wizjonerskich zjawisk na światowej gitarowej scenie - minimal rocka Slinta, jazzującego noise'u June of 44, amorficznego postrocka Storm and Stress, aksamitnego avant-popu Sea & Cake, ale i zgrzytliwych, a przy tym szalenie uwodzicielskich piosenek Deerhoof. Projekt Kings Of Caramel okazał się dla obu, a zwłaszcza Cieślaka – wielbiciela surowego transu i surrealistycznej psychodelii – doskonałym medium dla zamanifestowania bardziej kameralnego, wyciszonego oblicza.  

Zapytany o nazwę formacji Maciek tłumaczy, iż jej źródłem było określenie "karmelowy", którego muzycy używali w odniesieniu do delikatnego głosu Michała. Choć pierwotny pomysł brzmiał "Caramel Islands", w końcu stanęło na Kings of Caramel.

http://www.myspace.com/kingsofcaramel
http://www.lastfm.pl/music/Kings+Of+Caramel

(łi)

Zobacz więcej na temat: POLSKA yamaha mieszkanie