X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Mos Def

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2009 09:24
Mos Def to bez wątpienia (most definitely) jeden z najważniejszych raperów ostatniej dekady, zasłużony szczególnie w okresie dobrej passy legendarnego nowojorskiego labelu Rawkus Records, prawdziwa gwiazda niezależnej sceny hiphopowej.
Audio
Mos Defmat. promocyjne
Mos Def to bez wątpienia (most definitely) jeden z najważniejszych raperów ostatniej dekady, zasłużony szczególnie w okresie dobrej passy legendarnego nowojorskiego labelu Rawkus Records, prawdziwa gwiazda niezależnej sceny hiphopowej.
Współpracujący często z różnymi artystami, ale zawsze tylko z najlepszymi. Powiązany z Native Tongues Posse i Soulquarians. Uduchowiony, zaangażowany politycznie, na scenie i poza nią walczący o prawa czarnoskórej społeczności amerykańskiej.  

Choć tak naprawdę dorastający na Brooklynie, Dante Terrell Smith od dziecka marzył o aktorstwie i obecnie zbiera laury za osiągnięcia właśnie w tej dziedzinie. Przygodę ze szklanym ekranem rozpoczął w wieku czternastu lat, występując w dramacie telewizyjnym o bezrobotnej i bezdomnej matce "Boże, czuwaj nad moim dzieckiem" Larry'ego Elikanna. Następnie zagrał kilka epizodów w serialach: "You Take The Kids", "Here And Now", "The Cosby Mysteries", "Brooklyn South", "Spin City" oraz "Nowojorscy gliniarze". Role te nie dawały mu jednak wystarczającej satysfakcji ani zawodowej, ani materialnej, postanowił więc spróbować swoich sił w branży muzycznej.

W 1994 r. wspólnie z młodszym rodzeństwem założył grupę Urban Thermo Dynamics. Formacja ta borykała się z poważnymi problemami wydawniczymi, toteż zarejestrowany przez nią materiał na debiutanckie LP czekał aż dziesięć lat na oficjalną premierę. W międzyczasie Dante zdążył zrobić zawrotną karierę solową. Po gościnnych występach u De La Soul i da Bush Babees oraz po nagraniu pierwszego singla "Universal Magnetic" środowisko uznało go za prawdziwe objawienie. W 1998 r. raper Talib Kweli oraz DJ/producent Hi-Tek zaprosili go do nagrania wspólnego krążka. Efektem tej kooperacji było wydanie nakładem Rakus Records absolutnie klasycznej dziś już płyty: "Black Star". Mimo braku komercyjnego potencjału album zdobył ogromne uznanie zarówno wśród najtwardszych hiphopowych głów, jak i niespecjalnie zainteresowanych undergroundem mediów, co miało bezpośrednie przełożenie na wysokie wyniki sprzedaży i ugruntowanie rynkowej pozycji niezależnego labelu.  



Black Star "Definition"

Rok po wielkim sukcesie tria Mos Def zadebiutował jako artysta solowy, nagrywając kolejny, z miejsca okrzyknięty klasykiem, krążek: "Black On Both Sides". Rapowano-śpiewany, ideologicznie nawiązujący do nurtu Native Tongues, pełen refleksji, społecznego zaangażowania i nawiązań do korzeni czarnej kultury, zachwyca po dzień dzisiejszy. Z niejasnych powodów po tak znakomitym starcie Dante wykonał zdecydowany zwrot w stronę aktorstwa, rapowanie zaś ograniczając do gościnnych udziałów, których lista mimo wszystko była imponująca (m.in. The Roots, Mary J. Blige, DJ Honda, Common, Jill Scott, Macy Gray, Mark Ronson, Alicia Keys, Kanye West, Massive Attack). [----- Podzial strony -----]
Bez wątpienia sukcesy na polu muzycznym otworzyły mu drogę do filmowej kariery z prawdziwego zdarzenia - tym razem trafił nie tylko na szklany, ale i na srebrny ekran. Pomimo braku odpowiedniego wykształcenia otrzymywał propozycje od uznanych reżyserów i partnerował na planie topowym gwiazdom Hollywood. W 2000 roku zagrał u Spike’a Lee w komedii "Wykiwanie", rok później u boku nagrodzonej Oscarem Halle Berry oraz Billa Boba Thorntona w dramacie "Czekając na wyrok", następnie zaś wraz z Eddiem Murphym i Robertem De Niro wystąpił w komedii akcji "Showtime", a także dołączył do gwiazdorskiej obsady remake’u "Włoskiej roboty". Jego naturalny talent został doceniony przez krytyków. Dante otrzymał Black Reel Award za drugoplanową rolę w dramacie psychologicznym "Zły dotyk" z Kevinem Baconem i Kyrą Sedgwick oraz nominacje do Emmy, Złotego Globu i Golden Satellite Award za kreację u boku Alana Rickmana w dramacie TV "W rękach Boga". W 2005 roku zagrał w popularnej komedii sci-fi "Autostopem przez galaktykę", a rok później dokonał jednej z najgłośniejszych w swej karierze kreacji, partnerując Bruce’owi Willisowi w thrillerze "16 przecznic" Richarda Donnera.



Mos Def & DJ Honda – "Travellin Man"

W międzyczasie udało mu się jednak popełnić dwa poważne - zarówno formatem, jak i w treści - fonograficzne wydawnictwa. W 2004 r. światło dzienne ujrzał drugi solowy longplay "The New Danger", a w 2006 premierę miał kolejny, "True Magic". Po długim okresie milczenia Mos Def zaskoczył swoich fanów śmiałym muzycznym eksperymentowaniem. "The New Danger" niewiele miało wspólnego z powszechnie uwielbianym, refleksyjnym debiutem. Nagrany wspólnie z grupą Black Jack Johnson, łączył rap z rockiem i bluesem, w sferze lirycznej ostro poruszając tematy polityczne. Oba krążki jednak spotkały się z mało entuzjastycznym przyjęciem krytyków. Mimo to Dante Terrell nie zarapował jeszcze ostatniego wersu. Czwarty solowy album zatytułowany "The Ecstatic" trafił na sklepowe półki 9 lutego 2009 roku.


                                                                      (nk)


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak