X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Los Orfeusza: poeci muszą przerobić tę lekcję

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2013 14:08
- Jest dziś tendencja, by powiedzieć, że poezja niczego nie wyraża, że dotyczy tylko samej siebie. Nie można jednak zabłysnąć bez poczucia, że są sprawy, które ludzi dręczą, ciekawią - podkreśla juror Nagrody Poetyckiej im. K.I. Gałczyńskiego Tomasz Burek.
Audio
  • O kondycji polskiej poezji i Nagrodzie Poetyckiej Orfeusz z jurami i poetami rozmawia Michał Montowski (Rozdroża kultury/Jedynka)
Orfeusz i Eurydyka, obraz Frederica Leightona. Obecnie w zbiorach Leighton House Museum
"Orfeusz i Eurydyka", obraz Frederica Leightona. Obecnie w zbiorach Leighton House MuseumFoto: Wikimedia Commons/domena publiczna

Nagroda Poetycka im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego za najlepszy tom roku została przyznana po raz drugi. Patronem medialnym nagrody jest radiowa Jedynka.

ORFEUSZ przyznany została w dwóch kategoriach: Orfeusza za najlepszy tom roku otrzymał Jan Polkowski "Głosy", a Orfeusza mazurskiego – za najlepszy tom roku napisany przez twórcę z Polski północno-wschodniej (Warmia, Mazury, Suwalszczyzna, Podlasie) - otrzymał Kazimierz Brakoniecki za tom "Chiazma".

Polkowski i Brakoniecki laureatami Nagrody Poetyckiej Orfeusz >>>

- Orfeusz to wzór śpiewaka, który poezję traktuje niesłychanie poważnie. Stał się symbolem zejścia do piekieł, nie tylko za ukochaną kobietą, ale w ogóle w ciemne, trudne obszary świata, człowieczeństwa. W Nagrodzie bardziej myślimy o Orfeuszu, ale Gałczyński tu pasuje, jest postacią dramatyczną - mówił o Nagrodzie Poetyckiej mówi Tomasz Burek, wybitny krytyk literacki, członek jury nagrody w minionym i obecnym roku.

Kultura w Jedynce >>

Jak przebiega wybór najlepszych polskich tomów poetyckich roku? Jaka jest kondycja najnowszej poezji polskiej? Dlaczego oddzielnie przyznawany jest Orfeusz mazurski? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy Michała Montowskiego, w której uczestniczył także finalista konkursu, autor tomu "Festyn"- Jerzy Górzański.

(asz)

Zobacz więcej na temat: literatura poezja
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Anna Dymna wie, co lekarzom w duszy gra

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2013 20:10
- Znałam dobrze prof. Szczeklika i on przez wiele lat dodawał mi odwagi do działania. Oglądał mój program "Anna Dymna - Spotkajmy się" i mówił jak ważne jest, by zwyczajnie po ludzku rozmawiać - wspomina aktorka.
rozwiń zwiń