X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Formuła parlamentarna czy represje?

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2009 09:40
Niesiołowski: konferencje są tylko dla partii i ugrupowań sejmowych. Zawisza: marszałek poddał represjom posłów europejskich oraz posłów na sejm.
Audio

Henryk Szrubarz: Przy naszym telefonie Wicemarszałek Sejmu Stefan Niesiołowski z Platformy Obywatelskiej...

Stefan Niesiołowski: Dzień dobry panu, dzień dobry państwu.

H.S.: Dzień dobry, panie marszałku. I Artur Zawisza z Libertasu. Witam.

Artur Zawisza: Witam państwa serdecznie.

S.N.: Dzień dobry, kolego.

H.S.: Libertas nie zorganizuje już w sejmie żadnej konferencji prasowej – to jest decyzja marszałka sejmu. Czy słusznie, panie marszałku? To pytanie do Stefana Niesiołowskiego.

S.N.: No tak, słusznie, dlatego że jest takie właściwie chyba niepisane prawo, ale jednak takie zwyczajowe, czyli też ważne, że konferencje są tylko dla partii i ugrupowań sejmowych, dla klubów parlamentarnych, ewentualnie posłów niezrzeszonych. To jest formuła parlamentarna. Nie może tak być, że do sejmu przychodzi każdy, kto ogłosi się politykiem, albo przyprowadzi jakiegoś posła, no, w rodzaju... jeżeli to jest pan senator Bender, no to już daruję sobie wszelkie komentarze, i stoi obok i na jego tle, no, prowadzi się, nazwijmy to najkrócej, kampanię wyborczą w dość mało eleganckim stylu. Tak że ja się zgadzam z tym, sejm nie jest miejscem, że każdy, kto ogłasza się politykiem, może wejść i dowolne rzeczy mówić. To jest dla parlamentu, to jest parlament, dla ugrupowań parlamentarnych. Tak w największym skrócie, bo nie chcę czasu zabierać, to już wczoraj o tym mówiono. Ja popieram decyzję pana marszałka Komorowskiego. Ona nie jest akurat wymierzona w Libertas, tylko w taką koncepcję, że w sejmie każdy może dowolnie... Niektórzy chcieliby takiego regulaminu, żeby każdy dowolnie długo w każdym punkcie mówił na dowolny temat. Tak nie będzie.

H.S.: Pan Artur Zawisza.

A.Z.: Argumentacja pana marszałka Niesiołowskiego byłaby trafna, gdyby dotyczyła sytuacji, o której mówimy. Tymczasem marszałek Komorowski poddał represjom posłów do Parlamentu Europejskiego oraz posłów Rzeczypospolitej Polskiej. Jego najnowsza regulacja stanowi, iż posłowie europejscy nie mają prawa organizować swoich konferencji w sejmie. To dotyczy wszystkich 54 obecnych i przyszłych 50 posłów do Parlamentu Europejskiego, zaś senatorowie wyłącznie za zgodą marszałka senatu. My nie możemy tego interpretować inaczej niż krok represyjny w stosunku do Libertasu, który ma swoich senatorów, jak Zarembę i Bendera, posłankę Sobecką, posłów europejskich, jak Podkańskiego czy Grabowskiego. I ci wszyscy ludzie są decyzją marszałka Komorowskiego wypchnięci z sejmu, co musi zdumiewać, że firmują tę decyzję (bo pan marszałek Niesiołowski ją popiera, ludzie, którzy sami w okresie komunizmu doświadczyli represji w zakresie wolności słowa. Teraz (...) w stosunku do Libertas.

H.S.: Panie marszałku, represja?

S.N.: No, nie chcę za bardzo się tu wykłócać z posłem Zawiszą, którego szanuję, bo niechętnie biorę udział w polemikach z kolegami z ZChN–u, ale jeżeli już tu zostałem zaproszony, ja powiem tak: to zupełnie inne represje były. No, panie kolego, jak można porównywać represje PRL–u? Przecież one nie na tym polegały, że ktoś do sejmu nie był wpuszczony i nie mógł w sejmie wystąpić. Jeżeli tak było tylko, to ja bym powiedział, że myśmy w ogóle nie mieli żadnego problemu w Polsce. Na czym innym one polegały. Natomiast tutaj... Proszę bardzo, to załóżcie koło, jeżeli macie wystarczającą liczbę posłów czy senatorów, to załóżcie koło i wtedy koło może konferencje zwoływać. To nie ma nic wspólnego z represją. No, żeby takie były represje tylko. No, jest pewien porządek, było to nadużywane, to zresztą jest nadużywane, no. Zwołują czasami konferencje ludzie, którzy nie mają nic do powiedzenia, wydaje im się, że mówią ważne rzeczy i to jest dość taka... No, propaganda wyborcza to niby nic złego, ale sejm akurat nie jest od tego. Panowie mają swój lokal, mają swoje struktury i od tego to jest... Sejm jest trochę czym innym. Ja nie dopatruję się w tym represji wymierzonej w Libertas, bo za chwilę przyjdzie Korwin–Mikke, za chwilę przyjdzie, nie wiem, Słomka czy ktoś w tym rodzaju, ten pan z Solidarności, jak on się tam... Ziętek zdaje się, i to będzie nadużywanie parlamentu. Więc jeszcze raz mówię, ja zgadzam się z marszałkiem Komorowskim, żeby tylko takie... żebyśmy mieli represje tylko.

H.S.: W każdym razie dzisiaj w Sygnałach Dnia kończymy polemikę na ten temat.

S.N.: Dziękuję bardzo.

H.S.: Dziękuję bardzo. Artur Zawisza, Libertas...

A.Z.: Dziękuję bardzo.

H.S.: ...i Stefan Niesiołowski, Platforma Obywatelska.

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Irish Times": Lech Wałęsa spodziewany jest na najbliższym wiecu wyborczym partii Libertas

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2009 11:26
Lech Wałęsa jest spodziewany na najbliższym wiecu wyborczym partii Libertas w Republice Irlandii. Informacje podała gazeta "Irish Times", nie informując kiedy miałoby dojść do wystąpienia byłego prezydenta Polski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Libertas znaczy wolność – narodowa, obywatelska, gospodarcza

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2009 08:20
Liczymy na różnego typu wyborców, także tych przywiązanych do idei europejskiej, ale widzących biurokratyczny, nieefektywny, ociężały system unijny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

I szef Libertas nie pomoże polskim stoczniom

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2009 08:51
Takie poglądy może formułować tylko osoba nieodpowiedzialna, osoba, która wie doskonale, że od pewnych decyzji Komisji Europejskiej nie ma odwrotu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Główny cel Libertasu zrealizują Brytyjczycy

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2009 10:31
Może jeszcze w tym roku konserwatyści brytyjscy wygrają wybory w swoim kraju i położą tamę traktatowi lizbońskiemu bez udziału Libertas.
rozwiń zwiń