X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kto jeździ na hulajnodze? Pieszy, rowerzysta czy kierowca?

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2019 12:08
W samej Warszawie jest ich ponad 4000, a najszybsze przekraczają prędkość 50 km/h. Obecnie nie wiadomo jednak, pod które przepisy o ruchu drogowym należy je klasyfikować. W tym tygodniu rząd zajmie się problemem hulajnóg elektrycznych. Gdzie można będzie nimi jeździć?
Audio
  • Jak klasyfikować hulajnogi? (Sygnały dnia/Jedynka)
Ілюстрацыйны здымакFoto: shutterstock, Autorstwa FerrizFrames

Jak traktować użytkownika hulajnogi elektrycznej? Jak pieszego, rowerzystę czy może kierowcę pojazdu? Od wielu tygodni toczy się dyskusja w tej sprawie.

- Na tę chwilę nie jest to ani pieszy, ani kierujący. Nie ma regulacji prawnych, które konkretnie powiedziałyby, kim jest ta osoba w ruchu drogowym. A skoro nie wiadomo prawnie, kim ta osoba jest […], to nie wiadomo też, które miejsce jest właściwe do poruszania się takim pojazdem: czy chodnik, czy jezdnia, czy może droga dla rowerów - mówi Radosław Kobryś z Komendy Głównej Policji.

Policjanci czekają na zmianę przepisów, żeby wiedzieć, co tak naprawdę mogą egzekwować i od kogo. Chodzi bowiem o bezpieczeństwo - w ostatnich tygodniach doszło do dwóch potrąceń pieszych. Obecnie można karać użytkowników hulajnóg mandatami do 500 złotych, tylko jeśli spowodują kolizje lub stworzą zagrożenie w ruchu drogowym.

Z pomocą idzie rząd. Jak zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, zmiana prawa to tylko kwestia czasu. Odpowiedni projekt ustawy jest już gotowy, a rząd może zająć się nim już w tym tygodniu. W myśl nowych przepisów, hulajnogi elektryczne będą traktowane jak pojazdy. Policjanci domyślają się, że będą uznawane za pojazdy takie jak rowery i widzą je właśnie na ścieżkach rowerowych. Na chodnikach też, ale przy odpowiednich regulacjach: jedź powoli i pamiętaj, że to pieszy ma pierwszeństwo.

A czy w innych krajach rozwiązano problem klasyfikacji hulajnóg? Jak sobie z tym poradzono?

Zapraszamy do wysłuchania całego nagrania.

***

Tytuł audycji: Sygnały dnia

Przygotował: Ewa Chyra

Data emisji: 03.06.2019

Godzina emisji: 7.44

DS/kh

Zobacz więcej na temat: Andrzej Adamczyk
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Na hulajnodze elektrycznej można jeździć bez OC, ale za szkodę odpowiadamy z własnej kieszeni

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 16:05
Czy doczekamy się ubezpieczenia przypisanego do konkretnego człowieka, a nie do pojazdu? Pytanie jest na czasie, bowiem ostanio wzrosła liczba wypadków z udziałem elektrycznych hulajnóg.
rozwiń zwiń