X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nowa inicjatywa SOS Wioski Dziecięce ułatwi nauczycielom pomoc dzieciom

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2019 08:11
Fundacja SOS Wioski Dziecięce wydała przewodnik dla nauczycieli, informujący jak pomagać dzieciom obciążonym przez problemy w domu. - To drogowskaz, ułatwiający rozpoznanie - mówiła w radiowej Jedynce Anna Choszcz-Sendrowska z SOS Wioski Dziecięce. - Nauczyciele chcą pomagać, ale jeszcze nie wiedzą jak - wtórowała jej Aleksandra Sikorska, psycholog.
Audio
  • SOS Wioski Dziecięce wydało broszurę dla nauczycieli (Sygnały dnia/ Jedynka)
Nowa broszura SOS Wioski Dziecięce ułatwi nauczycielom pomaganie uczniom
Nowa broszura "SOS Wioski Dziecięce" ułatwi nauczycielom pomaganie uczniomFoto: TORWAISTUDIO/ Shutterstock

Nakładem fundacji SOS Wioski Dziecięce ukazała się książka zatytułowana "Szkoła wrażliwa na traumę. Jak wspierać dziecko z doświadczeniem traumy w procesie edukacji". Jest ona adresowana do nauczycieli w tych klasach, w których są straumatyzowani uczniowie. W ocenie gości "Sygnałów dnia", nauczyciele bowiem zauważają, że wiele dzieci "niesie ze sobą dodatkowy ciężar trudnych emocji, ale jeszcze nie wiedzą, jak pomóc". - My chcemy tę lukę wypełnić - mówiła Aleksandra Sikorska.

Dariusz Piontkowski 1200.jpg
Dariusz Piontkowski: polskie szkoły są bezpiecznym miejscem

Drogowskaz dla nauczycieli

Anna Choszcz-Sendrowska wskazała, że "ta książeczka to przewodnik, drogowskaz dla nauczycieli, który ułatwi rozpoznanie, że to dziecko, z którym mają do czynienia, jest krzywdzone, żeby mogli temu dziecku pomóc i żeby mogli pomóc sobie". - To jest bardzo ważne, żeby nie przesadzić z pomaganiem, żeby - pomagając - nie zaszkodzić sobie samemu - podkreśliła gość "Sygnałów dnia".

Powstanie przewodnika było konsultowane z nauczycielami. - Pozwoliliśmy sobie na początku umieścić sporo informacji o traumie, bo to nowa wiedza, oraz dotyczących tworzenia się więzi. Konsultowaliśmy powstanie tego przewodnika z nauczycielami. Ustaliliśmy, że jest to język, który nauczyciele zrozumieją - wyjaśniała Aleksandra Sikorska.

>>> [CZYTAJ TAKŻE] "Pomóż dzieciom w nierównej walce z życiem"

Anna Choszcz-Sendrowska dodała, że organizacja SOS Wioski Dziecięce niejednokrotnie spotykała się z nauczycielami, którzy mówili, że mają problemy wychowawcze z dziećmi straumatyzowanymi. - My w Polsce opiekujemy się porzuconymi i osieroconymi dziećmi od 35 lat. To nauczyciele przychodzą do nas i mówią, że mają problem z tym, jak zachowują się dzieci, które są w opiece zastępczej, które przeżyły bardzo trudne rzeczy - mówiła. 

Nie tylko najpoważniejsze problemy

- Spotykamy się z nauczycielami, prowadzimy dla nich zajęcia i stąd też stwierdziliśmy, że potrzebny jest taki przewodnik, bo w każdej klasie są dzieci stykające się z oddzieleniem od rodziców, ze śmiercią rodzica. To są też problemy trochę mniejsze, ale dla dzieci bardzo duże - rozwód, problemy finansowe rodziców - wskazała Choszcz-Sendrowska.

- To, co w naszej ocenie jest kluczowe dla nauczycieli, to są sposoby, w jakie mogą pomóc dziecku, w jakie mogą pracować z dzieckiem w klasie - zaznaczyła Aleksandra Sikorska. 

Zachęcamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Audycja: "Sygnały dnia"

Prowadzący: Mateusz Drozda

Goście: Anna Choszcz-Sendrowska (SOS Wioski Dziecięce), Aleksandra Sikorska (psycholog)

Data emisji: 21.09.19

Godzina emisji: 7.15

mbl/kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dziecko w rodzinie zastępczej. Z sideł przemocy do lepszego domu?

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2019 13:39
Psycholog dr Aleksandra Piotrowska z Uniwersytetu Warszawskiego mówi, że przemoc ma różne oblicza, a społeczeństwo nie zawsze potrafi trafnie ocenić, kiedy dochodzi do nadużycia ze strony rodziców. Jak przemoc wpływa na psychikę dziecka i kiedy rodzina zastępcza staje się jedyną szansą na ocalenie pokrzywdzonego dziecka?
rozwiń zwiń

Czytaj także

"mLegitymacja w ponad 1000 szkołach". Ministerstwo Cyfryzacji podało nowe informacje

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2019 17:42
– W ponad 1000 szkołach uczniowie korzystają już z mLegitymacji szkolnej – poinformowało w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji. Od października mobilnymi legitymacjami będą mogli się posługiwać także studenci.
rozwiń zwiń