Jak nie nabrać się na Black Friday?

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2019 10:46
To właśnie dziś (29.11) przypada ulubiony dzień konsumentów. Black Friday czyli Czarny Piątek, dzień, w którym zniżki w sklepach mogą sięgać nawet 70 procent. Co musimy wiedzieć zanim wybierzemy się na zakupy? 
Audio
  • Jak nie nabrać się na Black Friday? (Sygnały dnia/Jedynka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/PopTika

Zobowiązania sprzedawców 

Zanim wybierzemy się do sklepów stacjonarnych należy pamiętać do czego zobowiązani są sprzedawcy i jakie my, jako konsumenci, posiadamy prawa. Produkt kupiony w sklepie stacjonarnym, który zawiera wadę można reklamować, ale reklamacja z tytułu rękojmi rożni się od reklamacji z tytułu gwarancji. - Gwarancji udziela sam gwarant, czyli producent i to on określa warunki gwarancji. Z tytułu rękojmi możemy reklamować towar w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Taką reklamację zgłaszamy do sprzedawcy, przy czym przyjmuje się ze w ciągu roku od zakupu ta wada istniała już w momencie zakupu. Potem do nas należy udowodnienie, że taka wada istniała – przypomina Agnieszka Orlińska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Zakupy przez internet 

Warto pamiętać, że zwrot w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Inaczej wygląda to w sklepie internetowym, gdzie do zwrotu bez podania przyczyny mamy prawo do 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. Taki towar powinniśmy otrzymać w terminie trzydziestu dni od daty zamówienia. Termin ten obowiązuje we wszystkich krajach UE. - Jeżeli w ciągu 30 dni ten towar nie przyjdzie powinniśmy wezwać sprzedawcę do wysłania tego produktu. Jeżeli on nie zrobi tego w czasie wyznaczonym przez nas, wówczas możemy śmiało powiedzieć sprzedawcy, że odstępujemy od umowy i żądamy zwrotu pieniędzy - informuje Karol Muż z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. 

Czy towary przecenione można zwrócić? Dlaczego należy płacić za zakupy w internecie kartą kredytową? 

Zapraszamy do wysłuchania całego nagrania. 

***

Tytuł audycji: Sygnały dnia 

Materiał: Justyna Golonko 

Data emisji: 29.11.2019 r. 

Godzina emisji: 6.36

ans 


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pułapki Black Friday. Jak nie dać się nabrać na fałszywe przeceny

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2018 07:55
W najbliższy piątek na całym świecie rusza wyprzedażowe szaleństwo, czyli Black Friday a zaraz po nim Cyber Monday. Z każdym rokiem te wydarzenia zyskują coraz większą popularność.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Nie potrzebuję paragonu", czyli nieznajomość praw kosumenta

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2019 14:34
Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
rozwiń zwiń