Sopockie kręcenie lodów

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2010 06:40
Jedna nazwa, jeden adres, dwie lodziarnie i walka o klienta.
Audio
  • Posłuchaj materiału na temat sporu o nazwę "Milano"

"Milano", to najstarsza działająca sopocka lodziarnia. W nadmorskim miasteczku istnieje także druga firma o tej samej nazwie, która oferuje lody, gofry i zapiekanki.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że obie firmy mieszczą się w tym samym budynku - zabytkowym domu przy ul. Bohaterów Monte Casino 58 i tylko wtajemniczeni wiedzą, że lodziarnie nie mają ze sobą nic wspólnego.

Lodziarnia "Milano" powstała w 1956 roku, lody "od Włocha" znają zarówno mieszkańcy kurortu i turyści.

 

Właścicielka starej lodziarni nie kryje oburzenia zachowaniem sąsiada, który jej zdaniem bezprawnie podszywa się pod nazwę i wprowadza klienta w błąd. - Takie postępowanie jest karygodne i niezgodne ze wszelkimi normami i etyką życia w Sopocie - uważa właścicielka włoskiej lodziarni.

Lodziarnia
Lodziarnia Milano - wł. Demarko

Jednak najbardziej obawia się utraty klienta, dlatego przed lokalem umieścili informację o tym, że "Milano zapiekanka" nie jest związana z firmą rodziny Demarko - Klient stoi  i nie wie do którego "Milano" podejść, stąd nasz opis - argumentuje właścicielka włoskiej lodziarni.

 

Oczywiście na reakcję konkurencji nie trzeba było długo czekać. Zbigniew Słomczewski, który twierdzi, że nazwa "Milano " nie jest własnością rodziny Demarko i każdy, kto chce może z niej korzystać wywiesił reklamę o treści " Oryginalne produkty włoskie". - Pani Demarko uznała, że ona jest wyłączną właścicielką swojej nazwy, ja uważam, że jestem właścicielem swojej nazwy. Zgodnie z demokracją każdy może nazwać swoją nazwę tak jak chce - uważa właściciel "Milano - oryginalne produkty".

W spór zaangażowały się władze miasta. Co prawda urzędnicy z Sopockiego Urzędu Miasta nie mają wpływu na nazwy lokali, ale sprawą zajął się konserwator zabytków, który wydał decyzję o usunięciu reklam.

Rzecznik Magistratu Magdalena Jachim twierdzi, że banery muszą zniknąć do 17 września - Po otrzymaniu sygnału o nieprawidłowościach, konserwator zabytków przeprowadził wizję, stwierdził nielegalność reklam i szyldów oraz nakazał ich usunięcie i przywrócenie zabytkowemu budynkowi przywrócenie pierwotnego wyglądu.

Właściciel "Milano - oryginalne produkty" zamierza odwoływać się od decyzji.

(mb)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sklepy w sieci: nowe przepisy w Unii Europejskiej

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2010 06:16
"Rzeczpospolita" obszernie opisuje nowe uregulowania dotyczące handlu internetowego, jakie w Unii Europejskiej zaczną obowiązywać od pierwszego czerwca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

EKOklimatyczne lody

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2009 16:53
Ekolodzy rozdawali lody i ulotki informując o przyczynach i skutkach ocieplania klimatu...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Serwowali lody o smaku mamałygi

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2010 10:50
Lody o smaku mamałygi, czyli po włosku polenty, zaprezentowano w sobotę w Mediolanie podczas festynu związku włoskich rolników, promującego lokalne produkty. To kolejny oryginalny smak lodów, jaki pojawił się w Italii.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ciepłe lody – teraz to możliwe

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2010 10:00
Hiszpańscy uczeni stworzyli rozwiązanie, umożliwiające kondensację pary wodnej w lód w temperaturze pokojowej.
rozwiń zwiń