X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jerzy Hoffman przeciera ścieżki w kinematografii

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2011 08:29
Każdy film traktuję tak, jakby to był mój pierwszy i zarazem ostatni film. Teraz jako pierwszy w Europie kręcę film w technologii 3D - mówi Jedynce reżyser.
Audio

Znany reżyser Jerzy Hoffman kończy dziś 79 lat. Jubilat nie zamierza jednak spoczywać na laurach i jest zawodowo bardzo aktywny. Właśnie kręci w modnej obecnie technologii 3D film "Bitwa Warszawska 1920 roku". I choć reżyser ma już swoje lata to jest zwolennikiem wszystkich nowinek technicznych i nie boi się z nimi eksperymentować.

- Kino przeżyło już wiele rewolucji. Pierwszą był dźwięk. Lament był ogromny, dźięk zabije sztukę - wspomina Jerzy Hoffman. W "Sygnałach Dnia" zwraca uwagę, że kolejną rewolucją był kolor w filmie, któremu również towarzyszył lament. Obecnie zaś mamy technikę przestrzenną.

Reżyser podkreśla, że swoje największe produkcje robił za pieniądze sto razy mniejsze niż kinematografia amerykańska i kilkadziesiąt razy mniejsze niż europejska. W przypadku filmu o Bitwie Warszawskiej stał sie prawdziwy cud. - Otrzymaliśmy pieniądze jeszcze przed powstaniem scenariusza - mówi Jerzy Hoffman. Dzięki temu powstał nie tylko pierwszy w Europie film w technologii 3D, ale dzieje się też w autentycznych plenerach.

Jubilat nie żałuje, że nie pozostał w Hollywood po tym, jak jego "Potop" w połowie lat 70. był nominowany do Oskara. - Bo musiałbym się ścigać, bez przerwy - tłumaczy. Bo reżyser lubi się ścigać kiedy chce, a nie kiedy musi.

Jerzy Hoffman zapenia, że tylko na planie i tylko w momencie pracy odczuwa taki przypływ adrenaliny, który pozwala mu przekroczyc pewne bariery np. wieku i zdrowia.

Premier "Bitwy Warszawskiej 1920 roku" odbedzie 26 września. Radiowa Jedynka jest patronem tego filmu.

Jerzy Hoffman najbardziej jest chyba znany z ekranizacji Trylogii Henryka Sienkiewicza. Ale w dorobku ma również "Gangsterów i filantropów", "Prawo i pięść", "Trędowatą", "Znachora".

Rozmawiał Mariusz Syta.

W "Popołudniu z Jedynką" reżyser opowiadał też o najtrudniejszym i najgorszym zarazem dniu na planie filmowym, o tym co bardzo lubił robić, a z czego musiał zrezygnować podczas kręcenia "Pana Wołodyjowskiego" i zdradził kto jest jego ulubionym aktorem.

(ag)

Aby wysłuchać rozmów z reżyserem należy wybrać któryś ze dźwięków w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.

"Sygnałów Dnia" można słuchać w dni powszednie od godz. 6:00.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pierwszy taki film w Europie

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2010 08:58
Ten film o historii na pewno przejdzie do historii.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sławomir Idziak o filmowaniu w 3D

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2010 15:00
- "Bitwa Warszawska 1920" w 3D jest bardzo ważnym wydarzeniem w moim życiu zawodowym. To jest powrót po 18 latach niepracowania w Polsce - mówi operator Sławomir Idziak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prawa ręka reżyserów

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2011 12:30
Być może, gdyby nie Andrzej Haliński to takie filmy jak "Ogniem i mieczem", "Stara baśń", "C.K. Dezerterzy" i "Czas honoru” wyglądałyby zupełnie inaczej.
rozwiń zwiń