Reklamowa samowolka

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2010 19:15
Banerów, świecących neonów, ogromnych rozmiarów reklam zawieszonych na budynkach ulic wciąż przybywa.
Audio
  • Posłuchaj rozmowy z architektem Mariuszem Ścisło

Polski krajobraz coraz bardziej przypomina dawną Tajlandię.

Mariusz Scisło, członek zarządu głównego Stowarzyszenia Architektów Polskich - Już jak lądujemy na warszawskim lotnisku, to odnosimy wrażenie, że nie wiemy gdzie jesteśmy, czy w mieście stołecznym, czy na jakimś polu reklamowym jakiegoś banku - stwierdził architekt.

Zdaniem Scisło w centrum miasta jest jeszcze gorzej. Gość Jedynki zapytany skąd taka sytuacja odparł - Wydaje mi się to, że to jest siła pieniądza. Ta siła pieniądza krzyczy i przebija i powoduje, że mamy chaos estetyczny.

Architekta stwierdził też, że Polska pod względem estetycznym wygląda jak kraj nie tylko drugiego, ale trzeciego świata. Mariusz Scisło uważa, że problem planowania przestrzennego powinno rozwiązać się drogą legislacyjną.

Ta reklamowa samowolka trwa już kilkanaście lat. Wydaje się, że Polacy zachłysnęli się wolnym rynkiem -  Kiedyś nie było chętnych, żeby płacić za te reklamy. Może postęp cywilizacyjny i wejście do Europy kojarzyły się z tymi obrazkami z lat 70-tych, może reklamy kojarzyły nam się z ówczesnym zachodem i może stąd takie skutki jakich doświadczamy, czyli totalnego bałaganu w przestrzeni publicznej  - stwierdził na antenie Jedynki Ścisło.

(mb)

Czytaj także

UOKiK karze Erę, Aster i Vobis za zwodnicze reklamy

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2010 12:22
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 9 milionów kary na trzy firmy: Era, Aster i Vobis. Urząd uznał, że reklamy produktów tych firm wprowadzały klientów w błąd.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pierwszy na świecie całkowity zakaz reklamy tytoniu

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2010 09:58
Australia zostanie pierwszym na świecie krajem, w którym będzie obowiązywał całkowity zakaz reklamy wyrobów tytoniowych. Producenci nie będą mogli umieszczać na opakowaniach papierosów nazw ani symboli swej marki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamy wjeżdżają na tory kolejowe

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2010 13:30
Reklamy ze stołecznych tramwajów i autobusów przenoszą się na pociągi - informuje "Życie Warszawy".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szpecące reklamy w centrum Krakowa

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2010 21:00
Władze miasta od kilku miesięcy walczą z nielegalnie zawieszonymi szyldami.
rozwiń zwiń