X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Handel internetowy w Polsce. "Więcej niż torpeda"

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2013 20:15
- W internecie można się bardzo dobrze ukryć. Wystarczy zrobić fantastyczną stronę - przestrzega Justyna Skorupska, członek komitetu założycielskiego e-Commerce Polska (izby zrzeszającej największe firmy zajmujące się handlem w internecie).
Audio
  • Justyna Skorupska (e-Commerce Polska), Michał Herde (Federacja Konsumentów), Łukasz Wroński (UOKiK) o handlu w internecie (Jedynka/Debata dnia)
Handel internetowy w Polsce. Więcej niż torpeda
Foto: Glow Images/East News

Sprzedaż internetowa w Polsce rośnie najszybciej w całej Europie, w dwucyfrowym tempie. Gospodarka internetowa stanowi 2,7 procent polskiego PKB. Mogłaby jeszcze więcej, ale wg. badań wiele osób wciąż boi się zakupów w sieci i nie ufa e-sprzedawcom.

Justyna Skorupska wylicza, że najczęściej kupujemy w Internecie odzież, kwiaty, broń i militaria.  - Przełomowym rokiem był 2011. Zaczęliśmy kupować w sklepach, a mniej na aukcjach internetowych. Dziś wszystkie trendy pokazują wzrosty dla sklepów. Wynika to z tego, że liderzy handlu przenoszą się do internetu - powiedziała Skorupska.

Mimo to ponad 50 proc. firm, które sprzedają w internecie, to firmy najwyżej dwuosobowe. Dużych graczy  można policzyć na palcach i nie do końca nauczyli się sprzedawać w sieci.

Również dlatego w handlu internetowym pojawiają się problemy, ale specjalnie nie różnią się od tych ze sprzedaży tradycyjnej. - Naszym zadaniem jako organizacji konsumenckiej jest zwrócenie uwagi kupującemu, aby dokładnie przeczytał opis tego, co chce kupić - powiedział Michał Herde, prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Ważne są też informacje o sprzedawcy.

Łukasz Wroński, naczelnik wydziału mediów i usług społeczeństwa informacyjnego UOKiK podkreślił, że sklepy internetowe są stałym klientem działań UOKiK. Liczby nie porażają. - W tamtym roku wydaliśmy 23 decyzje. Aktualnie prowadzimy około 20 postępowań - powiedział Wroński.

Wroński podkreślił, że to rynek młody i dynamiczny w związku z tym ma mniejsze zdolności samoedukacyjne. Nie uczy się za decyzjach, które  już zapadły. Te dotyczą przede wszystkim podstawowych rzeczy np. nanoszenia obowiązków informacyjnych i warunków odstępowania od umowy sprzedaży.

Debatę prowadził Krzysztof Rzyman

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Czy handel w Internecie jest bezpieczny?

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2013 08:00
Wartość branży e-commerce w Polsce szacowana jest na ponad 26 mld złotych, a liczba sklepów internetowych przekracza nieco liczbę 12 tysięcy, co oznacza, że na każdy sklep może przypaść ponad 2 mln złotych zysku. Wszystko wygląda obiecująco, jednak czy sprzedaż w Internecie wciąż jest bezpieczna?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakupy internetowe czy gotówka w sklepie

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2013 11:25
Zakupy internetowe oraz te w tradycyjnym wydaniu porównuje PayU – dostawca płatności online.
rozwiń zwiń

Czytaj także

5 kroków do bezpiecznych zakupów w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2013 12:41
W dzisiejszych czasach każdy z nas robi zakupy przez Internet. Według prognoz interaktywnie.com w tym roku Polacy wydadzą w e-sklepach aż 26 mld złotych. Niezaprzeczalnymi zaletami zakupów w sieci są ogromny wybór towarów, oszczędność czasu i pieniędzy, ale e-zakupy trzeba również umieć robić.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kupujesz w internecie? Będziesz mieć 14 dni na zwrot towaru

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2013 17:26
Rząd przyjął projekt ustawy wydłużający czas na zwrot towaru kupionego na odległość do 14 dni
rozwiń zwiń