X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Niebieski pokój" - film, który najpierw przyśnił się reżyserowi, jedzie do Cannes

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2014 10:23
Ten obraz zaczyna się od sceny, w której bohater budzi się w niebieskim pokoju, w którym nie wiadomo jak się znalazł i nie wie jak się z niego wydostać. Na pomysł "Niebieskiego pokoju" jego reżyser, Tomasz Siwiński wpadł w czasie... snu.
Audio
  • "Niebieski pokój", czyli film, który się przyśnił (Informacje kulturalne/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Glow Images/East News

Krótkometrażowy debiut reżyserski Tomasza Siwińskiego "Niebieski Pokój" będzie reprezentował Polskę podczas Tygodnia Krytyki na tegorocznym festiwalu w Cannes. Tydzień Krytyki to najstarsza obok konkursu głównego sekcja konkursowa w Cannes. To tutaj rozpoczęli światową karierę, Bernardo Bertolucci, Wong Kar-wai, Guillermo del Toro, Kevin Smith, François Ozon, Andrea Arnold czy Gaspar Noé.

Kultura w Polskim Radiu w serwisie You Tube >>>

"Niebieski pokój" opowiada o człowieku, który znajduje się w dziwnym stanie, symbolicznym "niebieskim pokoju": towarzyszą mu oniryczne wizje, w których bohater musi samotnie zmierzyć się z własnymi wspomnieniami.


Tomasz Siwiński wyjaśnia, że cały film był malowany poklatkowo. - Każda klatka filmu, którą widzimy, a sekunda składa się z 24 takich klatek, była malowana odręcznie przeze mnie i moich współpracowników. Nad filmem pracowały cztery osoby przez półtora roku, więc można powiedzieć, że praca nad każdą minutą filmu zajęła miesiąc - mówi reżyser. Dwunastominutowa animacja zrealizowana została w technice malarskiej pod opieką artystyczną Piotra Dumały.
Jak dodaje Tomasz Siwiński, na pomysł realizacji film wpadł kilka lat temu, gdy przyśniła mu się część filmu. - Z tego snu ostatecznie zostało niewiele w filmie, ale był to pierwszy impuls do pracy. Od tamtej pory moje myśli o filmie zaczęły się ogniskować wokół tego tematu. W trakcie rozwoju scenariusza zmieniła się koncepcja, ale myślę, że na lepsze i teraz jestem o wiele bardziej zadowolony z niego, niż na początku - wyjaśnia twórca filmowy.

Kultura w radiowej Jedynce >>>

Jakie środki wykorzystano do stworzenia efektów specjalnych w filmie? Kto miał największy wpływ na rozwój artystyczny reżysera "Niebieskiego pokoju"? Posłuchaj całej rozmowy.
Rozmawiała Joanna Sławińska.

sm, pg

Zobacz więcej na temat: FILM KULTURA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piotr Głowacki: najbardziej motywujące były momenty, gdy mi się nie udawało

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2014 13:44
- Jak wtedy, gdy nie dostawałem się do szkoły teatralnej. W końcu, za 10. razem, dostałem się do Warszawy na rok do prof. Jana Englerta. Miałem już wtedy 22 lata i była to raczej górna granica na studiach aktorskich - mówił w radiowej Jedynce Piotr Głowacki, tegoroczny laureat Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krzesimir Dębski czeka na teksty do swoich kompozycji. "Ludzie, bierzcie się do roboty!"

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2014 18:58
Bohater jedynkowego "Weekendu z gwiazdą" opowiedział na naszej antenie historie powstawania muzyki do piosenek, które stały się wielkimi przebojami - jak "Dumka na dwa serca" czy "Czas nas uczy pogody", ale także wystosował szczególny apel.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reżyser "Hardkor Disko": marzę, żeby każdy widz wyobraził sobie, co będzie w II części

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2014 15:30
- Struktura tego filmu jest bardzo rygorystyczna formalnie, natomiast treściowo jest w nim dużo tropów, które są otwarte. Prowadzę widza za rękę i pokazuję mu pokoje do których może wejść, ale to od niego zależy, który z nich wybierze - mówił w Jedynce Krzysztof Skonieczny.
rozwiń zwiń