Jan Kanty Pawluśkiewicz: siła Grechuty polegała na jego powściągliwości

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2015 08:00
- Nie podpierał się żadnymi gestami. Widać za to najwyższe skupienie na słowie, które przekazywał. Brzmienie jego głosu było fantastyczne - mówił kompozytor Jan Kanty Pawluśkiewicz.
Audio
  • Jan Kanty Pawluśkiewicz o swoim życiu prywatnym i artystycznym (Muzyczna Jedynka)
Jan Kanty-Pawluśkiewicz
Jan Kanty-PawluśkiewiczFoto: Jacek Konecki/Polskie Radio

Artysta powiedział, że ceni utwór "Nie dokazuj", ale jedna z najpiękniejszych piosenek to "Ocalić od zapomnienia". - Muzyka jest niesłychana to liryka przenikająca. Marek Grechuta w tej melodii jest partnerem do tego pięknego wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego - zauważył.

Kanty Pawluśkiewicz to kompozytor wielkich przebojów - piosenek "Niepewność", "Dni, których jeszcze nie znamy", "Świecie nasz", twórca poematów symfonicznych, musicali i oper, artysta związany z Piwnicą pod Baranami i Teatrem STU, założyciel legendarnego zespołu Anawa, w którym występował m.in. z Markiem Grechutą.

 

Więcej anegdot pokazujących jak barwne życie prowadził artysta można znaleźć w książce "Jan Kanty Osobny. Jan Kanty Pawluśkiewicz w rozmowie z Wacławem Krupińskim" oraz w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Muzyczna Jedynka

Prowadził: Maria Szabłowska

Gość: Jan Kanty Pawluśkiewicz (kompozytor)

Data emisji: 18.06.2015

Godzina emisji: 13.12

to/tj

Czytaj także

Jak brzmi Papusza? Jan Kanty Pawluśkiewicz i jego muzyka

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2014 10:00
– Najpierw musiałem poznać język cygański, akcentowanie, wymowę. Muzyka miała być w zgodzie z poezją – mówił w Dwójce kompozytor, który po 20 latach od swojej symfonii "Harfy Papuszy" powrócił do cygańskiej poetki, komponując muzykę do filmu Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauzego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Kanty Pawluśkiewicz: muzyka filmowa jest trudniejsza od piosenki

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2014 19:00
- Oprócz dźwięku znajdują się w niej elementy "filmowego imperium". Jest aktor i jego twarz, ekspresja jego gry, całej scenografii i reżyserii - mówił w Radiowej Jedynce kompozytor.
rozwiń zwiń