X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wisła jak autostrada A1? Transport rzeczny to przyszłość

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2013 15:00
- Jedna tysiąctonowa barka rzeczna to odpowiednik pięćdziesięciu tirów - mówił prof. Wojciech Majewski, gość Jedynki. Przez stopień wodny Iffezheim nad Renem dziennie przepływa sto takich barek, czy podobnie może być nad Wisłą?
Audio
  • Prof. Wojciech Majewski mówi, że budowa dróg wodnych w Polsce jest niezbędna (Wieczór odkrywców/Jedynka)
Drożne szklaki wodne to rozwój transportu i turystyki
Drożne szklaki wodne to rozwój transportu i turystykiFoto: Glow Images/East News

Specjalista od gospodarki wodnej profesor Wojciech Michalski twierdzi, że drogi wodne znacząco odciążają ruch lądowy i są bardziej ekologiczne. Zaznaczył, że choć w XVII w. transport rzeczny był bardziej prymitywny, to Wisłą przewoziło się więcej towarów niż dziś. A to błąd, bo Wisła leży w środku dwóch międzynarodowych szlaków rzecznych. - Droga wodna E70 łączy Antwerpię z Kaliningradem. E40 łączy Bałtyk z Morzem Czarnym - tłumaczył.

Obie przecinają główne Polskie rzeki. Jednak żadna na terenie naszego państwa nie jest na tyle drożne, by był nimi możliwy międzynarodowy transport na dużą skalę. - Wymagana jest głębokość tranzytowa ok. 3 metrów, a takich w Polsce jest niewiele - mówił gość "Naukowego zawrotu głowy". Jego zdaniem jednak należy podjąć wyzwanie tworzenia dróg wodnych, bo takie inwestycje się zwracają.

Już dziś szereg państw europejskich stara się wykorzystywać potencjał ekonomiczny rzek. Ponadto zgodnie z założeniami polityki unijnej, transport drogowy, kolejowy i rzeczny powinien się rozkładać równomiernie. Profesor Majewski, podkreślił też, że drogi wodne to nie tylko transport, ale również rozwój sportów i turystki.

"Wieczór odkrywców" na antenie Jedynki w każdy wtorek o godz. 21.30.  Audycję prowadził Krzysztof Michalski.

(pkur)

Zobacz więcej na temat: rzeka transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Państwowa autostrada dla bogaczy

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2013 08:24
Rząd zbuduje A1. Ale za przejazd zapłacimy dużo, jak firmie prywatnej - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Połączenie Bugu z Narwią. Która rzeka jest dopływem?

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2013 09:30
Narew dopływem Bugu, czy Bug dopływem Narwi? Odpowiedzi na to pytanie szukał Janusz Weiss w audycji "Wszystko, co chciałbyś wiedzieć i nie boisz się zapytać".
rozwiń zwiń

Czytaj także

GDDKiA: 350 kilometrów dróg oddanych w tym roku. Ile w przyszłym?

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2013 20:16
Z tegorocznych założeń wynikało, że uda się wybudować kilkadziesiąt kilometrów dróg więcej. Według zapewnień zastępcy generalnego dyrektora Tomasza Rudnickiego, kilka inwestycji uda się oddać do ruchu w ciągu najbliższych kilkunastu dni.
rozwiń zwiń