X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Światowy Dzień Radia - staromodna audycja BBC, której słuchają miliony

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2014 12:30
Pierwszy odcinek "Woman’s hour" ("Kobieca godzina") wyemitowano w październiku 1946 roku. To jedna z najstarszych, ciągle istniejących audycji radia BBC i w ogóle na świecie.
Audio
  • "Kobieca godzina" - staromodna audycja BBC, której słuchają miliony (Cztery pory roku/Jedynka)
  • Roman Czejarek rozmawia z Beatą Tomczyk o pracy w Polskim Radiu Londyn "PRL 24" (Cztery pory roku/Jedynka)
Co tydzień audycji nadawanej w BBC 4 słucha około czterech milionów ludzi. 40 procent z nich to mężczyźni.
Co tydzień audycji nadawanej w BBC 4 słucha około czterech milionów ludzi. 40 procent z nich to mężczyźni.Foto: East News/Glow Images

- Na początku dominowały przepisy. To były czasy racjonowania żywności. Mówiliśmy o interesujących sposobach przyrządzania mięsa wieloryba, które nie było na kartki i o 150 pomysłach na pasternak. Przez pierwsze pół roku program prowadził mężczyzna, bo szefowie założyli, że kobiety nie będą chciały słuchać inne kobiety - mówi Jane Garvey, autorka programu.

Od tamtej pory sporo się zmieniło. Okazało się, że kobiety jednak potrafią poprowadzić audycję radiową, a pasternak ustąpił miejsca polityce i kontrowersyjnym tematom, jak np. obrzezanie kobiet. W studiu pojawiają się także osoby z pierwszych stron gazet. Na przestrzeni lat gośćmi audycji byli m.in. Oprah Winfrey, Jane Fonda, Monica Lewinsky, Margaret Thatcher i David Cameron.

Światowy Dzień Radia na antenie Jedynki >>>

W brytyjskich stacjach radiowych nadal są jednak bariery wynikające z płci. - Pracując w BBC zdawałam sobie sprawę, że na górze są potężni mężczyźni, którzy często nie byli zbyt dobrze nastawieni do kobiet. Z drugiej strony popatrzmy na moją działkę: produkcję i tworzenie dokumentów. Tutaj dominowały kobiety - przyznaje Rosie Goldsmith, dziennikarka.

W Anglii nie brakuje kobiet, które są prawdziwymi gwiazdami eteru. Co niedzielę miliony słuchaczy ściąga przed odbiorniki BBC 2 Elaine Page ze swoją audycją poświęconą musicalom. Jej weekendową konkurencję w radiu komercyjnym stanowi była członkini zespołu Spice Girls, Emma Bunton. Królową dziennikarstwa ekonomicznego jest z kolei Stephanie Flanders.

To jednak wciąż za mało. Według statystyk zaledwie co piąty głos, który Brytyjczycy słyszą z głośników, należy do kobiety. Choćby dlatego audycja "Woman’s hour" ciągle jest potrzebna. – Mówi się, że zawsze gdy do radia przychodzi nowy szef, na liście priorytetów ma usunięcie tej staromodnej "Kobiecej godziny". Potem patrzą na statystyki i odkrywają, że na ten program ciągle jest wielkie zapotrzebowanie - tłumaczy Jane Garvey.

Co tydzień audycji nadawanej w BBC 4 słucha około czterech milionów ludzi. 40 procent z nich to mężczyźni.

13 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Radia. W tym roku towarzyszy mu hasło: "Równe traktowanie kobiet i mężczyzn oraz wzmocnienie roli kobiet w radio" (Gender equality and women’s empowerment in radio).

Materiał do "Czterech pór roku" przygotował Adam Dąbrowski.

pg/tj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Agnieszka Kozłowska-Rajewicz: w radiu czuję się bardzo dobrze

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2014 09:30
13 lutego obchodzimy Światowy Dzień Radia. Upamiętnia on inaugurację działalności rozgłośni Narodów Zjednoczonych, która powstała w 1946 roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

KRRiT: Polskie Radio w fazie rozkwitu, pełni funkcję przyjaciela

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2014 12:17
Witold Graboś, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, uważa, że dzięki procesowi cyfryzacji radio stało się zupełnie nowym medium z wielkimi możliwościami.
rozwiń zwiń