Ekspertka: w diecie najgorsza jest monotonia, pijmy różne herbaty

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2014 10:00
- Jeśli chcemy czerpać korzyści dla naszego zdrowia z picia herbaty nie powinniśmy się ograniczać do spożywania wyłącznie tej czarnej - podkreśla dietetyk Ewa Bieniak.
Audio
  • Dietetyk: powinniśmy pić różne rodzaje herbat (Cztery pory roku/Jedynka)
Każda z herbat ma inne właściwości
Każda z herbat ma inne właściwościFoto: GlowImages/EastNews

Do niedawna w Polsce piliśmy głównie herbatę czarną, teraz popularne stały się również herbaty białe, zielone i czerwone. - Najgorsza w diecie jest monotonia. Dlatego powinniśmy sięgać po różne rodzaje herbat. Każda z nich ma inne właściwości - tłumaczy w audycji "Cztery pory roku" dietetyczka Ewa Bieniak.

Jak zaznacza gość radiowej Jedynki, by skorzystać z tych właściwości należy wybrać liściastą herbatę dobrej jakości, zaparzyć ją zgodnie z instrukcją zamieszczoną na torebce/pudełku i nie dodawać do niej już żadnych dodatków typu cukier, miód czy sok z cytryny.

Z Jedynką zdrowiej - słuchaj na moje.polskieradio.pl >>>
Na przykład herbaty zielonej nie zalewamy wrzątkiem. Musimy zwrócić uwagę na czas jej parzenia. Jeśli chcemy, by herbata nas pobudziła, nie może być ona parzona dłużej niż dwie minuty. Taki czas wystarczy, by uwolniła się teina, czyli herbaciana kofeina. Jeśli będziemy parzyli herbatę dłużej, będzie ona miała właściwości odprężające, relaksujące, uspokajające.

W czym pić herbatę? Kiedy pić: rano czy wieczorem? Czy herbata może nam pomóc, gdy męczy nas biegunka? Wysłuchaj całej audycji, którą prowadził Bogdan Sawicki.

"Cztery pory roku" na antenie Jedynki od poniedziałku do piątku między godz. 9.00 a 12.00.
kk,tj

Czytaj także

Chcesz ograniczyć jedzenie słodyczy? To możliwe, wystarczą dwa tygodnie...

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2014 13:00
Pojadanie łakoci, kto z nas tego nie lubi? Zapominamy jednak, że codzienna porcja wafelków i/lub czekoladek, jest konkretną dawką kalorii. A jak wiadomo, nic w naturze nie ginie...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Soja na stole - trzeba się przyzwyczaić, ale warto

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2014 10:47
Ziarna soi i produkty przetworzone z tej rośliny stanowią bogate źródło białka dla osób, które zdecydowały się na rezygnację z mięsa. Ale nie tylko w ich diecie soja się przyda - zawarte w tej roślinie izoflawony wspierają także gospodarkę hormonalną i korzystnie wpływają na organizmy kobiet i mężczyzn.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zdrowe jedzenie w sklepikach szkolnych? "Niestety, dla części właścicieli liczy się zarobek"

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2014 09:15
- Część właścicieli włącza się do akcji. Dla części ważniejsze jest jednak zarabianie pieniędzy. Dlatego wielu dyrektorów szkół, które promują zdrowy styl życia, musiało taką umowę rozwiązać - mówi w "Sygnałach dnia" w radiowej Jedynce mazowiecki koordynator programu "Szkoła promująca zdrowie" Agnieszka Jęczarek.
rozwiń zwiń