X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

E-przestępczość: oszustwo nigeryjskie i kradzież tożsamości

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2016 14:35
Internetowi oszuści wymyślają coraz to nowe sposoby na wyciąganie pieniędzy. - Z reguły osoby te posługują się socjotechnikami, wiedzą, jak zmodulować głos, jak zachęcić do podpisania niekorzystnej umowy - mówi mł. asp. Robert Koniuszy.
Audio
  • Mł. asp. Robert Koniuszy o cyberprzestępczości (Cztery Pory Roku/Jedynka)
Oszuści internetowi wykorzystują naszą naiwność i niechęć do czytania regulaminów
Oszuści internetowi wykorzystują naszą naiwność i niechęć do czytania regulaminówFoto: Glow Images/East News

Ostatnio popularne stało się oszustwo nigeryjskie. - Otrzymuje się e-maila, najczęściej z Nigerii, że np. bogaty szejk jest chory na raka i chce przekazać nam 39 mln dolarów. Trzeba tylko spełnić kilka warunków: być człowiekiem o dobrym charakterze i... wpłacić pewną sumę na załatwienie formalności. Są to kwoty rzędu 10, 15 czy 20 tysięcy. I zdarza się, że ludzie wysyłają te pieniądze - mówi Robert Koniuszy.

Przestępcy podają się też za firmy kurierskie (żądając dopłaty do rzekomo zamówionej przesyłki) albo za pracodawców (wyłudzając dane osobowe kandydatów do pracy). Mają też swój sposób na to, by prać brudne pieniądze na kontach bankowych oszukanych osób.

Gość Romana Czejarka wyjaśnia, gdzie należy zgłaszać tego rodzaju przestępstwa.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: mł. asp. Robert Koniuszy (Komenda Główna Policji)

Data emisji: 15.03.2016

Godzina emisji: 10.16

mg/tj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ustawa o prawach konsumenta - zmiany, o których warto wiedzieć

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2015 18:00
Od 2015 roku w ustawie o prawach konsumenta zaszły zmiany. Zostały unormowane zasady zakupów przez telefon, zakupów w sieci, u akwizytora i te tradycyjne.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Robienie zdjęć towaru w sklepie. Prawo po stronie klienta

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2015 12:51
Nie ma przepisu, który jednoznacznie pozwala lub zakazuje robienia zdjęć w sklepach. Skoro coś nie jest zakazane, to jest dozwolone.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gwarancja jeszcze niczego nie gwarantuje

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2015 15:10
- Ponieważ gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem, gwarant ma dużą swobodę określania warunków naprawy - mówi Paweł Ratyński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
rozwiń zwiń