Koktajl - potężna dawka witamin i błonnika

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2016 13:50
Koktajle mają same zalety: są zdrowe, smaczne i można je zrobić praktycznie ze wszystkiego. - Mogą to być banany, szpinak, jarmuż, może być mleko, woda, świeżo zaparzona kawa - wylicza dietetyczka Justyna Marszałkowska.
Audio
  • Justyna Marszałkowska o zbawiennej mocy warzywnych i owocowych miksów (Cztery pory roku/Jedynka)
Koktajle to świetny pomysł na uzupełnienie letniej diety
Koktajle to świetny pomysł na uzupełnienie letniej dietyFoto: Pixabay (Domena publiczna)

Jak przekonuje w robieniu koktajli ogranicza nas tylko wyobraźnia i zawartość lodówki, choć są produkty, których lepiej ze sobą nie łączyć. - Nie zalecałabym łączenia warzyw bogatych w witaminę C z ogórkiem lub cukinią, które zabijają tę witaminę - mówi Justyna Marszałkowska. - A jeżeli dorzucamy szpinak, to dodajmy jakiś produkt bogaty w wapń, bo szpinak wypłukuje nam go z organizmu - wyjaśnia.

Dietetyczka podaje też przepis na słodki koktajl kawowo-czekoladowy i odpowiada na pytanie, co będzie najlepsze dla dzieci, dla dorosłych i dla osób starszych. Tłumaczy również, dlaczego koktajli nie powinno się przechowywać i z jakiego powodu niektóre lepiej jest pić z zamkniętymi oczami.

***

Tytuł audycji: "Cztery Pory Roku"

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: Justyna Marszałkowska (dietetyczka)

Data emisji: 7.06.2016

Godzina emisji: 9.18

mg/gs

Czytaj także

Lekarz obala mit witaminy C: może być groźna

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2012 09:42
- Niezbędną, dzienna dawkę witaminy C spokojnie przyswoimy jedząc warzywa i owoce. Niestety Polacy coraz częściej przedawkowują witaminy - ostrzegał w radiowej Jedynce dr Michał Sutkowski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Hotel dla pszczół. Zaproś owady do swojego ogrodu

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 16:00
Warto budować dla nich takie "przybytki", by podnieść wydajność plonów. - Dobrze zapylona grusza daje nam 90 proc. więcej owoców - przekonywała w radiowej Jedynce Katarzyna Jagiełło z Greenpeace.
rozwiń zwiń