X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dbajmy o prawidłowy poziom witaminy D

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2017 13:41
Deficyt witaminy D3, potocznie zwanej witaminą D, u dzieci może wywoływać krzywicę, a u dorosłych osteoporozę, zwiększa też ryzyko lub nasila przebieg wielu chorób cywilizacyjnych.
Audio
  • Dlaczego witamina D jest tak ważna dla naszego organizmu? (Cztery pory roku/Jedynka)
Spacer w promieniach słonecznych to najlepszy sposób na uzupełnienie niedoborów witaminy D
Spacer w promieniach słonecznych to najlepszy sposób na uzupełnienie niedoborów witaminy DFoto: Daxiao Productions/Shutterstock.com

Są to choroby sercowo-naczyniowe, udar mózgu, nowotwory, cukrzyca, astma oskrzelowa, atopowe zapalenie skóry, POChP, zakażenia układu oddechowego, reumatoidalne zapalenie stawów, stwardnienie rozsiane, łuszczyca i niektóre choroby psychiczne. Ze względu na styl życia, rosnącą protekcję przeciw promieniowaniu UVB, narastanie problemu otyłości oraz starzenie się społeczeństwa problem niedoborów witaminy D narasta i będzie się nadal zwiększał. Jak skutecznie zapobiegać niedoborom tej witaminy?

Lekarze zalecają w okresie od października do końca maja przyjmowanie witaminy D3 małym dzieciom i osobom po 65 roku życia, u których obniżona jest już zdolność jej wytwarzania. A to dlatego, że w tym okresie nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć wystarczającej ilości tej witaminy. Od końca maja do początku października w godzinach 10-15 wystarczy, że 20 proc. naszego odsłoniętego ciała (np. koszulka z krótkim rękawem) będzie przez 20 minut wystawione na słońce, a witaminy organizm wyprodukuje dostateczną ilość.

Witaminy zaczęło nam brakować, bo zmienił się nasz sposób życia. - Pracujemy w zamkniętych pomieszczeniach, jeździmy samochodami, używamy kremów z wysokimi filtrami - mówi lekarz. To, czy potrzebujemy dodatkowej ilości witaminy wykazać może proste badanie krwi.

Jakie są przeciwwskazania do suplementacji witaminy D, czym grozi jej przedawkowanie, w jakich produktach występuje naturalnie i czego potrzeba, żeby organizm ją przyswoił? Posłuchaj całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: dr Anna Krysiukiewicz-Fenger (lekarz pediatra, szpital Świętej Rodziny w Warszawie)

Data: 2.10.2017

Godzina emisji: 10.20

ag/mg




Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zagęszczony, pasteryzowany, przecierowy? Czym się kierować przy zakupie soków?

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2017 13:52
Soków dostępnych na rynku jest mnóstwo. Możemy wybierać ulubione zestawienia owoców i warzyw, ciesząc się ich smakiem w domu, w pracy czy w podróży. Wierzymy, że pijąc soki dostarczamy organizmowi jedną z pięciu zalecanych dziennie porcji warzyw i owoców, a przy tym witaminy i składniki mineralne. Ale które soki mają te właściwości?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Superżywność. Moda czy przepis na długie życie?

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2017 11:50
Ostatnio modny stał się termin superfood. Chodzi o superżywność - produkty, które mają odmładzać nasz organizm i uchronić nas przed rakiem, cukrzycą, udarami czy chorobami serca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Za daleko od słońca? Z tym nasz organizm ma pewien problem...

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2017 12:15
Za mało czasu spędzamy na słońcu, za dużo w biurze. Niedobór witaminy D spowodowany jest również nadmiernym używaniem kremów z filtrem – twierdzą naukowcy z Touro University.
rozwiń zwiń