X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Prawdy i mity o jajkach

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2018 13:02
Jajko to coś wspaniałego i bogatego w różnorodne składniki. Jako jedyny produkt niemięsny zawiera niezbędne aminokwasy, których nie produkuje ludzki organizm. Zarówno białko, jaki i żółtko to bomby witaminowe, które m.in. poprawiają wzrok, wygląd skóry.
Audio
  • Jeść jajka trzeba, ale jak dużo? (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: meaofoto/shutterstock.com

Już dawno obalono jeden, najczęściej powielany mit, że jajko jest niezdrowe, bo powoduje wzrost cholesterolu. Za produkcję cholesterolu odpowiada w większości nie pożywienie, a wątroba. - Więc jajka są jak najbardziej pożądane w diecie człowieka - zachęca Alicja Kalińska, dietetyk.

Wyjaśnia jak wprowadzać jajeczną dietę u małych dzieci. Bo z różnych powodów nie można z dnia na dzień nakarmić malucha jajkiem. Radzi też, jak smażyć jajka. Najlepiej to robić na klarowanym maśle, bo ono daje się ogrzewać do wyższych temperatur niż zwykłe masło i nie wytwarza kancerogenów.

Ile jajek powinno się jeść - jedno na dzień, czy raczej jedno na tydzień? Jak długo powinno się je smażyć? Czy masło można zastąpić olejem? Jak czytać pieczątki na skorupce jajka? Posłuchaj nagrania całej rozmowy.

***

Tytuły audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Sława Bieńczycka

Gość: Alicja Kalińska (dietetyk, magister inżynier technologii żywienia)

Data emisji: 9.03.2018

Godziny emisji: 10.21

ag/kh



Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Największy przekręt żywnościowy XX wieku

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2013 17:00
"Nie jedz mięsa i masła, bo zawarty w tych produktach cholesterol jest szkodliwy. Lepiej jedz margarynę, która nie ma cholesterolu". Takie ostrzeżenia i zachęty słyszymy z reklam. Okazuje się, że to nieprawda.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jeden z najzdrowszych produktów spożywczych, który nigdy się nie znudzi

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2017 17:07
Twierdzenie, że spożywanie więcej niż 3 jajek tygodniowo jest szkodliwe, zostało już dawno obalone. Dziś jaja uznawane są za jeden z najzdrowszych produktów spożywczych. Do tego można przygotowywać je na mnóstwo sposobów, dzięki czemu nigdy nam się nie znudzą.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zdrowy jak ryba? To już nieprawda

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2018 12:24
Dietetycy przekonują, że ryby zawierają tyle cennych składników, że należy je jeść co najmniej dwa razy w tygodniu. Z kolei naukowcy ostrzegają, żeby dobrze się zastanowić nad wyborem ryby do jedzenia.
rozwiń zwiń