X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 13:00
Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów.
Audio
  • Agnieszka Majchrzak o prawie zwrotu towarów (Cztery pory roku/Jedynka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Voyagerix

- I na wędlinę, i na buty, i na żelazko termin reklamacji jest taki sam i wynosi dwa lata -  mówi Agnieszka Majchrzak, ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Ale kierujemy się też zdrowym rozsądkiem, jeżeli kupujemy wędlinę hermetycznie zapakowaną, gdzie podany jest termin ważności, to powinniśmy ją skonsumować przed jego upływem. Gdy zauważymy, że nieświeży jest produkt kupiony na wagę, powinniśmy zgłosić się do sklepu od razu - dodaje.

Podkreśla też, że warunkiem przyjęcia reklamacji jest okazanie dowodu zakupu, czyli np. paragonu lub faktury.

Czy w ramach reklamacji możemy domagać się jedynie naprawienia lub wymiany produktu, czy także zwrotu pieniędzy? Czy możemy zwrócić produkt, który nie ma wady, ale już nam nie odpowiada, np. buty, które okazały się za małe? O tym w nagraniu.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Sława Bieńczycka

Gość: Agnieszka Majchrzak (ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 15.03.2018

Godzina emisji: 10.20

mg/kk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Konsumencie - nie bój się walczyć o swoje prawa!

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2016 13:30
Klienci nie są bezbronni w starciu z nieuczciwymi sklepami czy bankami. - Istnieje sieć poradnictwa konsumenckiego, myślę tu o rzecznikach konsumentów, organizacjach konsumenckich i rzeczniku finansowym - mówi Dorota Karczewska z UOKiK.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zwrot i reklamacja prezentów

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2017 17:04
Mikołaj z workiem prezentów już praktycznie puka do naszych drzwi. Problem z tym, że niektóre z tych prezentów mogą okazać się nietrafione. Czy jest możliwość ich zwrotu lub reklamacji i jak to zrobić?
rozwiń zwiń