Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2018 13:00
Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów.
Audio
  • Agnieszka Majchrzak o prawie zwrotu towarów (Cztery pory roku/Jedynka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Voyagerix

- I na wędlinę, i na buty, i na żelazko termin reklamacji jest taki sam i wynosi dwa lata -  mówi Agnieszka Majchrzak, ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Ale kierujemy się też zdrowym rozsądkiem, jeżeli kupujemy wędlinę hermetycznie zapakowaną, gdzie podany jest termin ważności, to powinniśmy ją skonsumować przed jego upływem. Gdy zauważymy, że nieświeży jest produkt kupiony na wagę, powinniśmy zgłosić się do sklepu od razu - dodaje.

Podkreśla też, że warunkiem przyjęcia reklamacji jest okazanie dowodu zakupu, czyli np. paragonu lub faktury.

Czy w ramach reklamacji możemy domagać się jedynie naprawienia lub wymiany produktu, czy także zwrotu pieniędzy? Czy możemy zwrócić produkt, który nie ma wady, ale już nam nie odpowiada, np. buty, które okazały się za małe? O tym w nagraniu.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Sława Bieńczycka

Gość: Agnieszka Majchrzak (ekspertka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 15.03.2018

Godzina emisji: 10.20

mg/kk

Czytaj także

Konsumencie - nie bój się walczyć o swoje prawa!

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2016 13:30
Klienci nie są bezbronni w starciu z nieuczciwymi sklepami czy bankami. - Istnieje sieć poradnictwa konsumenckiego, myślę tu o rzecznikach konsumentów, organizacjach konsumenckich i rzeczniku finansowym - mówi Dorota Karczewska z UOKiK.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zwrot i reklamacja prezentów

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2017 17:04
Mikołaj z workiem prezentów już praktycznie puka do naszych drzwi. Problem z tym, że niektóre z tych prezentów mogą okazać się nietrafione. Czy jest możliwość ich zwrotu lub reklamacji i jak to zrobić?
rozwiń zwiń